ایکس۲۲ خودرویی ملهم از علم هیدرودینامیک

از ورود خودرو به ایران حدود یک قرن می گذرد. شاید آن زمان مظفرالدین شاه خود فکر نمی‌کرد که این جاه طلبی‌اش آغاز‌گر شکل جدیدی از نوعی تقاضا در ایران باشد.


به گزارش اخبارخودرو؛ در نیم قرن اخیر این شکل تقاضا با سرعت بیشتری رشد کرده و سعی در جبران فاصله خود با بازارهای جهانی را دارد. تقریبا خودرو به عنوان جزء لاینفک زندگی خانواده های ایرانی روز‌به روز جایگاه خاص‌تری پیدا می‌کند. با گذشت زمان مصرف کنندگان توجه بیشتری به کیفیت سفرهای درون شهری و برون شهری خود می‌کنند. زیبایی، کیفیت و امنیت خودروها از جمله شاخصه های مهم انتخاب خودروها توسط مشتریان است. در این بین شرکت ها در تلاش برای جذب بیشتر مشتریان و معرفی محصولات خود هستند. زیبایی ظاهری خودرو شاید بعنوان نخستین شاخص جذب مشتری است که شرکت های عرضه کننده سعی در نمایش هر چه بیشتر این موضوع به مشتریان دارند و ایکس۲۲ خودرویی ملهم از علم هیدرودینامیک می باشد.


ام وی ام ایکس ۲۲ یکی از جدید ترین محصولات مدیران خودرو چند ماهی است به بازار ایران عرضه شده است. خودرویی که هر چه از زمان تحویل آن به مشتریان بیشتر می‌گذرد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و ماشین ایکس۲۲ خودرویی ملهم از علم هیدرودینامیک بوده و این موضوع به دلیل چالشی است که اکثر خودروهای چینی بازار این روزها با آن روبرو هستند. ایکس۲۲ از جمله خودروهایی است که علاوه بر قابلیت های فنی اثبات شده از زیبایی و طراحی بروز و جذابی برخوردار است. 

گروه طراحان این خودرو طراحی داخلی و بیرونی آن را منطبق با نیازها و علاقه مندی های طیف وسیع مصرف کنندگان این خودرو طراحی و تولید نموده و سعی کرده اند مفهوم جدید «زندگی در جریان» برگرفته از عناصر پویا و مد روز را با سازه های نوآورانه و مجهز به تکنولوژی پیشرفته ترکیب کرده، و ظاهری پویا و نوآورانه را به این خودرو اعطا کنند. X22 سعی کرده است با ارائه یک طراحی بروز و بهره گیری از مواد با کیفیت نوید بخش اطمینان، ایمنی و انتقال دهنده لذت رانندگی باشد.


در طراحی بدنه سعی شده است با الهام گرفتن از سطوح هیدرودینامیکی آب، ظاهری پویا و جوان پسند و حس قدرت را برای X22 به ارمغان آورده که منجر به جلب توجه مشتریان شود. طراحی پویا و جوان پسند بدنه با استفاده از جنس کرومی یکپارچه در جلوپنجره و چراغ های کوچک جلو، دستگیره درب ها و صندوق عقب بمنظور جذابیت بیشتر، ایجاد ظرافت و بهبود کیفیت ظاهری لوکس بر روی خودرو صورت گرفته است.


در نمای روبرو سعی شده است طراحی قدرتمند، شیک، اسپرت و آشنا ارائه شود تا این خودرو براحتی در شلوغی شهر قابل شناسایی باشد، و همچنین طراحی X-MAN گونه جلو پنجره و قاب کرومی آن، ظاهری شیک و اسپرت را به خودرو بخشیده است. قسمت جلو پنجره این خودرو با الهام گرفتن از الماس که نماد زیبایی، ظرافت و استحکام است طراحی شده است. دو خط موجود بر روی بدنه پویا و دقیق طراحی شده اند. قسمت جلویی خطوط بالاتر از قسمت اِنتهایی آنها قرار گرفته که حس عمق را ایجاد میکند.


طراحی جذاب و بروز این خودرو در کنار استفاده از بالاترین کیفیت قطعات و همچنین بهره گیری از دانش بزرگترین و موفق ترین شرکت های قطعه سازی جهان این خودرو را در زمره موفق ترین محصولات بازار خودرویی ایران تا ۵ سال آینده قرار داده است. از نظر ظاهری و حتی در بیشتر موارد فنی ایکس۲۲ برتری کامل نسبت به رقبای خود دارد. در حال حاضر این خودرو با شرایط فروش نقدی و اقساطی در کلیه نمایندگی های مدیران خودرو عرضه می‌شود و مشتریان می‌توانند پیش از خرید رانندگی با این خودرو را تست کنند.

عرضه ون تجاری تمام برقی V8070

ون تجاری برقی V8070 توسط شرکت نوپای کالیفرنیایی عرضه خواهد شد؛ این اولین محصول استارت‌آپ Chanje خواهد بود.


به گزارش اخبارخودرو؛ استارت‌آپ Chanje که تحت حمایت شرکت هنگ کنگی FDG قرار گرفته است، اعلام کرد که ون تجاری برقی خود را در سال جاری به بازار عرضه خواهد کرد. این ون با ظرفیت بار ۲٬۷۲۲ کیلوگرم بوده و با یک بار شارژ تا ۱۶۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. مدیرعامل این شرکت کالیفرنیایی برایان هنسل است؛ دیگر مسئولان اجرایی این شرکت افراد مختلفی از شرکت‌های خودروسازی چون تسلا، دایملر، فولکس‌واگن، فورد و جنرال موتورز هستند.


همچنین در بخش اجرایی این شرکت، جورج سامر و جیمز چن که چندی پیش در فارادی فیوچر مشغول به‌ کار بودند، حضور دارند. شرکت خودروهای الکتریکی FDG و دیگر شرکای Chanje، در مجموع یک میلیارد دلار برای عرضه ون تجاری با نام V8070 سرمایه گذاری کرده‌اند. پس از شرکت‌های فارادی فیوچر (Faraday Future) و لوسید (Lucid)، این سومین شرکت خودروهای برقی است که تحت حمایت چینی‌ها قرار می‌گیرد.


هنسل معتقد است که ون‌های برقی در آینده کاربرد زیادی خواهند داشت و شرکت Chanje می‌تواند جوابگوی نیازهای آیندگان باشد. هنسل اشاره می‌کند، از آنجایی که ون‌های برقی در مراکز شهر استفاده خواهند شد، در کاهش آلودگی هوا موثر خواهند بود. این شرکت قصد دارد تا با استفاده از یک مخزن برق‌رسانی که در شارژ کردن شبکه زیرساختی کمک می‌کند، سفر آرامی را برای سرنشینان، مهیا کند. ون V8070 برای عرضه در آمریکا، بخصوص ایالت‌های غربی که بندرگاه دارند، نیز برنامه ریزی شده است.

Chanje ادعا می‌کند که خودروی برقی ساخت آن‌ها ۷۰ درصد کاهش در هزینه‌های نگهداری و سوخت برای مصرف کنندگان خواهد داشت. در خودروهای Chanje بخشی وجود دارد که در آن طریق تعدادی اپلیکیشن، مصرف سوخت و هزینه‌های نگهداری را گزارش می‌دهد. تمام اپلیکیشن‌ها از طریق یک صفحه لمسی قابل کنترل هستند.


Chanje تنها شرکتی نیست که خودروهای برقی تجاری تولید می‌کند؛ چندی پیش تسلا از برنامه‌های خود برای کامیونت برقی و تست کامیونت‌های خودران در نوادا خبر داد و عرضه ون تجاری تمام برقی V8070 نیز در راه است.


خودرو سورن ELX دنده ای


سمند ای ال ایکس


در مشخصات خودرو سمند ای ال ایکس گفتیم که این اتومبیل توسط ایران خودرو و با برند خودروی ملی وارد رقابت با خودروسازان شد و توانست جای خود را در بین مردم باز کند.

در مشخصات فنی سمند ELX دنده ای ؛ نخستین تیپ سمند سورن شامل موتور XU7JPL3 با حجم ۱۷۶۱ سی سی و با قدرت ۱۰۰ اسب بخار است و بعد ها موتور EF7 با حجم ۱۶۵۰ سی سی و با قدرت ۱۱۳ اسب بخار روی آن نصب شد، این نسخه با نام سورن ELX  در سال ۱۳۸۵ تولید شد .

سورن‌ ELX‌ جدید از پیشرانه‌ی ملی‌ EF7‌ بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۱۴ اسب‌بخار قدرت در دور ۶۵۰۰ و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور در دور ۵۰۰۰ را دارد. این پیشرانه با نسبت چگالی ۱۱ به ۱ می‌تواند سورن سنگین وزن (۱۲۴۰ کیلوگرم) را در مدت زمان ۱۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند.



فروش  ماشین سمند سورن ELX دنده ای  : 


سورن‌ ELX‌ مانند تمامی اعضای خانواده‌ی سمند از جعبه دنده‌ی پنج سرعته‌ی دستی بهره می‌برد. از طرفی سورن‌ ای ال ایکس جدید کاملا مجهز شده است از‌جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی قابل عرضه در سورن‌ ELX‌ جدید می‌توان به ترمزهای دیسکی جلو و عقب، ترمز ضد‌قفل‌ ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز‌ EBD، سیستم تهویه‌ی مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی پیشرفته با درگاه‌ USB‌ و هندزفری بلوتوث و کلیدهای کنترلی روی فرمان، چراغ‌های مه‌شکن، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن و تاشونده خودکار، سنسور دنده عقب، صندلی‌های برقی جلو، شیشه بالابرهای برقی، ایموبلایزر اشاره کرد.

سمند سورن ظاهری متفاوت با دیگر سری های خودروی سمند دارد و در واقع فیس لیفتی روی آن صورت گرفته و آن را زیباتر از سایر نسخه های سمند کرده است. علاوه بر تفاوت ظاهری سمند سورن با دیگر نسخه های سمند ، تفاوت داخلی این خودرو نیز نسبت به دیگر نسخه ها در سیستم تهویه اتوماتیک ، بلوتوث جهت اتصال گوشی به خودرو ، قرار گرفتن برخی از دکمه های سیستم صوتی و تماس بر روی فرمان و ستون فرمان تلسکوپی است که در صورت تصادف از داخل جمع شده و مانع از اسیب به راننده می شود. همچنبن از نظر ایمنی سورن معمولی دارای یک ایربگ و سورن ELX دارای دو ایربگ است.

خودرو سورن ELX Turbo دنده ای




ماشین لیزینگی  سمند

تولید سری توربو از موتور ملی (EF7) به سال ها قبل بر می گردد، نخستین نمونه های این موتور با همکاری یک شرکت آلمانی در سال ۸۷ در ایران ارائه شد، اما پس از عرضه نخستین مدل های سمند موتور ملی در سال ۸۹ و با شدت یافتن تحریم ها در سال های بعد، تولید انبوه این موتور به تعویق افتاد.


ماشین سمند سورن مدل تغییر چهره داده شده سمند معمولی X7  و سمند LX است. این اتومبیل نخستین بار بعد از سمند معمولی توسط ایران خودرو عرضه شد.


در بررسی مشخصات ماشین سمند توربو از لحاظ ظاهری و در طراحی بیرونی بدنه و آپشن ها متفاوت است. در تفاوت داخلی که در اتومبیل سمند  جود دارد در تصادفات از درون جمع شده و از آسیب دیدن راننده جلوگیری می کند و از طرفی دیگر صدای موتور کمتر به داخل اتاق ماشین می رسد و تنظیم گودی کمر صندلیهای جلو، داشتن ایربگ در مدل ELX، تنظیم نور چراغ های جلو از داخل، سیستم تهویه مطبوع خودکار و….. داشتن امکانات رفاهی  و ایمنی دیگر باعث شده از سمند معمولی متمایز باشد.


در مشخصات فنی سمند می توان به موتور جدید پرقدرت با فناوری روز دنیا به همراه شتاب و چالاکی بالاتر و آلایندگی و مصرف سوخت کمتر  و مورد پسند بودن جوانان اشاره کرد.


سورن ای ال ایکس توربو در مدت ۱۰ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. بر اساس ادعای مسئولان ایران خودرو، سورن توربو شارژ با موتور ۱۷۰۰ سی‌سی هم قدرت خودرویی با موتور ۲۴۰۰ سی‌سی بوده ولی میزان آلایندگی‌اش برابر با آلایندگی اتومبیلی با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی است.


در بررسی سمند یک مقایسه ساده بین موتور توربوشارژ سورن با موتور معمولی نشان می دھد با وجود ۳۰ درصد افزایش قدرت و ۴۰ درصد افزایش گشتاور، میزان مصرف ترکیبی آن حدود ۴/۳ درصد کاھش پیدا کرده است.

خودرو سمند SE دنده ای




خرید خودرو سمند SE


خودروسازی ایران خودرو برای راضی نگه داشتن متقاضیانش دست به حذف عرضه سمند معمولی زد و تصمیم گرفت اتومبیلی مقرون به صرفه و مناسب در اختیار همگان قرار دهد و برای همین منظور ماشین سمند را با نام سمند بهینه (SE) را تولید و به روز کرد تا از این طریق مشتریان خود را در میدان رقابت خودروها نگه دارد.

ماشین سمند اس ای با استفاده از امتیازاتی همچون ایمنی بالا به دلیل بهره مندیاز بدنه محکم، ابعاد درخور برای استفاده درون و برون شهری، فضای قابل توجه داخل اتاق سرنشینان و صندوق عقب به یکی از پرطرفدارترین ماشین های روز کشور تبدیل شده است. از طرف دیگر ماشین سمند اس ای توانست برای حفظ محیط زیست به امکانات استاندارد آلایندگی یورو ۴  مجهز شود.

بعضی از امکانات سمند مدل ۹۶ سیستم ضدسرقت، ستون فرمان تلسکوپی (جمع شونده در هنگام تصادفات)، سیستم ترمز ABS به همراه EBD، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده، کیسه هوا می باشند.


خرید اقساطی سمند SE


اتومبیل سمند قرار بود در مدل های مختلف مثل وانت سمند، سمند شاسی بلند عرضه شود اما در نهایت منجر به به تولید سمند LX شد.

خرید خودرو سمند SE دنده ای

بررسی تخصصی ماشین سمند اس ای نشان می دهد که اتومبیل سمند دارای موتور ۱.۸ لیتری موتوری از نوع XU7JPL3  با حداکثر قدرت ۱۰۰ اسب بخار و ۸ سوپاپ و ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه ای که موتور XU7 در نخستین سال تولید بر روی خودرو پژو ۴۰۵ به بازار عرضه شد.

درباره فروش سمند SE این اتومبیل پایین ترین و مقرون به صرفه ترین مدل سمند است که قرار بود شامل بهبود و ارتقاهایی در سمند EL باشد، اما  پروژه SE تبدیل به اتومبیل کم قیمت و حذف امکانات حتی در مدلهای معمولی سمند و تبدیل به تولید ماشینی کاملا ساده شد که از حد یک اتومبیل خانوادگی خارج شد.


میانگین مصرف سوخت سمند در سیکل ترکیبی، ۸.۵ لیتر و در پژو حدود ۹ لیتر می باشد.از سیستم گیربکس BE3 پنج سرعته استفاده می نماید و می تواند به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. شتاب صفر تا صد  سمند ۱۱.۹ ثانیه اعلام شده که با توجه به صد کیلوگرم وزن بیشتر سمند قابل توجیه است.

سمند SE از بدنه و موتور قوی ساخته شده است که با بهره مندی از بدنه ای محکم میزان صدمات وارده  در تصادفات رانندگی به سرنشینان را کاهش دهد.

اهورا خودرو به عنوان نمایندگی اتومبیل های داخلی کشور و واردکننده ماشین های خارجی افتخار دارد  فروش نقد و اقساطی سمند SE را به  مشتریان خود عرضه کند.