فیات اسپایدر جدید 2016


فروش لیزینگی خودرو فیات


«فیات» بزرگ‌ترین کارخانه‌ ایتالیایی و مالک کمپانی فراری به فکر تولید مجدد خودروی افسانه‌ای «124 اسپایدر» افتاد که در سال 2015 تولید مجدد آن آغاز و در سال 2016 میلادی عرضه شد. این خودرو ادای احترام به پنجاه‌ساله‌‎شدن مدل افسانه‌ای 124 است.


 خودرو فیات ۱۲۴ Spider اتوماتیک سال ۲۰۱۶


ماشین فیات ۱۲۴ اسپایدر در سال ۲۰۱۵ توسط FCA در نمایشگاه LA Auto Show 2015 برای مدل سال ۲۰۱۶ عرضه شده است. به طور عمده این نسل بر پایه نسل چهار Mazda MX-5 و در ژاپن با پلتفرم ۱۲۴ تولید می شود.


خودرو فیات ۱۲۴ Spider اتوماتیک سال ۲۰۱۶ با پیشرانه‌ی ۱۲۴ ساخت فیات و یک پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری توربوشارژ است؛ همچنین در طراحی بیرونی هم تفاوت دارد و کار طراحی آن با موسسه‌ پینین فارینا بوده است. کاملا تلاش کرده‌اند که اصالت ۱۲۴ با طراحی چراغ‌ها و جلوپنجره مشابه نسبت به حال و هوای دهه ۶۰ را اجرا کنند،که این اصالت حفظ شده است.


خرید لیزینگی خودرو فیات ۱۲۴ Spider اتوماتیک سال ۲۰۱۶


زیر کاپوت اتومبیل همان پیشرانهٔ بنزینی ۱.۴ لیتری توربویی را می‌یابید که ساختهٔ فیات است اما قدرت آن به ۱۶۸ اسب بخار افزایش یافته و گشتاور نیز با ۱۰ واحد افزایش به ۲۵۰ نیوتون متر رسیده است.


در بخش فنی اتومبیل فیات ۱۲۴ اسپایدر سفارش آمریکا با پیشرانه‌ خطی چهارسیلندری به حجم ۱۴۰۰ سی‌سی بوده که توان تولیدی آن برابر ۱۶۰ اسب‌بخار در دور ۵۲۵۰ و گشتاور آن برابر ۲۵۰نیوتن بر متر در دور ۴۵۰۰ است. این قدرت توسط دو نوع جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی اتوماتیک یا ۶ سرعته‌ی دستی که به سفارش مشتری است، به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود که در نهایت برای این اتومبیل، شتاب صفر تا صد کیلومتر ۶ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتری را به ارمغان می‌آورد.



بررسی ماشین فیات لینا

فروش اقساطی فیات


در سال 2007 شرکت فیات برای تولید یک اتومبیل مقرون به صرفه در کشور ترکیه را برنامه ریز ی کرد و تولید مدل لینیا در این سال آغاز شد و تا سال 2015 ادامه داشت.

ماشین فیات لینیا در کلاس کامپکت تولید شده و طراحی این اتومبیل فیات محور جلو  می باشد که نخستین بار خودروسازان اروپایی آئودی، سیتروئن و آدلر طلایه دار استفاده از این سیستم بودند.

طول آن در حالت طبیعی ۴٬۵۶۰ میلیمتر (۱۷۹٫۵ اینچ) و عرض آن در حالت طبیعی ۱٬۷۳۰ میلیمتر (۶۸٫۱ اینچ) است. سیستم جعبه‌دندهٔ آن ۵ دنده به‌صورت دستی است.

خودرو فیات Linea دنده ای سال ۲۰۱۰ ؛ این اتومبیل اقتصادی از طیف پیشرانه‌های ۱.۴/ ۱.۸/ ۱.۹ بنزینی و ۱.۳/ ۱.۶ دیزلی نفع می‌برد.

فیات که برای کنارزدن رقبای خود در کشورهای درحال‌توسعه هر کاری می‌کند، این بار با مدل لینیا در برزیل با گذاشتن گارانتی‌های سه‌ساله‌ی نامحدود یا خدمات تفریحی برای مشتریان توانسته بر تعداد آن‌ها بیفزاید.

 فیات لینا ماشینی مقرون به صرفه است که از پیشرانه های ۱.۴/ ۱.۸/ ۱.۹ بنزینی و ۱.۳/ ۱.۶ دیزلی استفاده می کند و توانسته متقاضیان خود را با دادن مزایای خوب خرید فیات لینیا مثل گارانتی های چند ساله و یا خدمات دیگر برای آنها تعداد ماشین های فیات را افزایش دهد.


خرید اقساطی فیات


خرید خودرو فیات Linea دنده ای سال ۲۰۱۰

این قدرت توسط دو نوع جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی اتوماتیک یا ۶ سرعته‌ی دستی که به خواست متقاضی انجام می گیرد و در نتیجه برای این اتومبیل فیات لی نیا شتاب صفر تا صد کیلومتر ۱۰.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۸۸ کیلومتری را به مشتری هدیه می کند.

به گفته اتومبیل سازی فیات این اتومبیل به خودروی کار مشهور است که مقرون به صرفه بوده و راحت و کاربردی است چرا که در کشورهای در حال توسعه ای مثل ترکیه از این فیات لینیا به عنوان تاکسی و در بخش اتومبیل های پلیس استفاده می شود.

فروش اقساطی خودرو فیات Linea دنده ای سال ۲۰۱۰

اگر بخواهیم برای خرید فیات Linea در بخش امکانات رفاهی و ایمنی مدل  ۲۰۱۶ اشاره ای داشته باشیم باید گفت کارخانه‌ی فیات در این مدل ۲۰۱۶ امکانات باورپذیری نسبت به مدل و با محاسبه قیمت در این ماشین مقرون به صرفه جای داده است؛ به خاطر این که محصول کیسه هوای راننده، سرنشین، جانبی، پرده‌ای و ترمزهای ضدقفل دیسکی در چرخ‌های عقب و جلو به‌صورت خنک‌شونده تعبیه شده است. همچنین امکاناتی چون ABS-EBD-EBA دارد.

امکانات رفاهی خودرو شامل آینه‌ی برقی، گرمکن، صندلی چرمی، سانروف، کروز کنترل، چراغ‌های LED تنظیمی، چراغ روز و خاموش و روشن‌شدن اتوماتیک می باشد.

قانونمند شدن فعالیت های تاکسی اینترنتی

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور از نوسازی ۵۳ هزار و ۲۹۹ دستگاه تاکسی شهری طی ۱۸ ماه گذشته در کشور خبر داد.


به گزارش اخبار خودرو؛ مرتضی ضامنی روز سه شنبه در سی و دومین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاکسی های شهری کشور در هتل المپیک تهران افزود: از این تعداد تاکسی نوسازی شده، ۴۲ هزار و ۶۳۹ دستگاه آن پژو ۴۰۵ و ۱۰ هزار ۶۶۰ دستگاه نیز سمند بوده است.

به گفته ضامنی، در این مدت ۷۸ هزار و ۶۱۱ نفر نیز برای اسقاط خودرو در سامانه ثبت نام و تقاضای خود را ثبت کرده اند و قانونمند شدن فعالیت های تاکسی اینترنتی ادامه می یابد.


سرپرست اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور افزود: ۷ هزار راننده تاکسی شهری در سطح کشور برای نوسازی خودرو ثبت نام و به بانک های عامل معرفی شده اند.


وی تصریح کرد: رانندگانی که نسبت به دریافت تسهیلات بانکی نوسازی خودرو اقدام نکنند از لیست سامانه نوسازی خودرو اتحادیه حذف خواهند شد و قانونمند شدن فعالیت های تاکسی اینترنتی پیگیری می شود.


ضامنی همچنین با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی تمایل بیشتری برای دریافت خودرو سمند(برای نوسازی تاکسی) دارند افزود: تنوع خودرو برای نوسازی ناوگان کم است و به همین دلیل تفاهم نامه ای استفاده از خودرو آریو به عنوان تاکسی با شرکت سایپا امضا شده است.


* تعیین آمار دقیق تاکسی های شهری کشور

ضامنی با اشاره به اینکه آمار دقیقی در خصوص تعداد تاکسی های شهری کشور وجود ندارد، گفت: این آمار همیشه بین ۳۲۰ هزار تا ۳۵۰ هزار عدد اعلام می شود که با طراحی سامانه جامع تاکسیرانی، ظرف ۲ ماه دیگر آمار دقیق مشخص می شود.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی شهر کشور همچنین به فعالیت شرکت های خصوصی تاکسی اینترنتی در برخی شهرهای اشاره کرد و گفت: دراین زمینه جلسات متعددی با مدیران این شرکت ها برگزار شده و پیش نویس آیین نامه فعالیت این نوع تاکسی برای اراده به شورای عالی ترافیک تهیه شده است.


ضامنی افتتاح «خانه های تاکسی» و اجرای طرح «تاکسی کارت» در آینده نزدیک را از جمله اقدامات اتحادیه تاکسیرانی شهر برای خدمت رفاهی به رانندگان تاکسی و خانواده های آنان عنوان کرد.


وی افزود: تاکسی کارت، کارتی اعتباری است که برای ارایه خدمات رفاهی به رانندگان تاکسی همانند حساب های قرض الحسنه را دارد و همزمان با قانونمند شدن فعالیت های تاکسی اینترنتی صورت می گیرد.


سی و دومین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاکسی های شهری کشور صبح امروز با حضور خلیل راحتی مشاور وزیر کشور و رئیس مجمع عمومی اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور، هیربد معصومی معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و اعضای هیات مدیره و اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در هتل المپیک تهران برگزار شد.

هشدار نسبت به پیش خرید خودروهای خارجی


رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل اعلام کرد با توجه به بسته بودن سامانه ثبت سفارش خودرو، مردم از پیش خرید خودرو با موعد تحویل چند ماه، بعد خودداری کنند.


به گزارش اخبارخودرو؛ سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل با بیان این مطلب که به واسطه‌ی بسته بودن سامانه ثبت سفارش خودرو، امکان ورود خودروهای جدید به کشور نیست؛ از هموطنان درخواست کرد، فریب شرکت‌های غیرمجاز را نخورند.


وی در این زمینه افزود: متاسفانه مردم بدون توجه به این نکته که در شرایط موجود، امکان واردات خودرو به کشور نیست، به راحتی در طرح‌های پیش فروش خودرو با موعد تحویل ۳ الی ۶ ماه بعد شرکت می‌کنند. از همه هموطنان درخواست می‌کنیم که به هیچ وجه نسبت به پیش خرید خودروهای خارجی با موعد تحویل چند ماه بعد اقدام ننمایند.


حدود یک ماه است که سامانه ثبت سفارش خودرو به دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت بسته شده است و امکان هیچ‌گونه ثبت سفارش خودروهای وارداتی وجود ندارد. بنا به اعلام مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت و معدن این سامانه تا زمان تصویب طرح جدید ساماندهی واردات خودرو در هیات وزیران همچنان بسته خواهد ماند. اما با این وجود برخی شرکت‌های غیر نماینده نسبت به پیش فروش خودروهای وارداتی با موعد تحویل چند ماه آینده و با اختلاف قیمتی فاحش نسبت به بازار اقدام کرده‌اند. همین اختلاف قیمت، عاملی برای تشویق مردم و گرایش به سوی این شرکت‌های غیر مجاز شده است.


در یک نمونه، خودروی توسان ۲۰۱۷ که در بازار قیمتی معادل ۱۹۷ تومان دارد، توسط برخی شرکت‌های غیر مجاز با قیمت باورنکردنی و وسوسه کننده ۱۶۶ میلیون تومان پیش فروش می‌شود. در موردی عجیب‌تر، خودروی تویوتا کرولا مدل ۲۰۱۷ با قیمت ۱۴۹ میلیون تومان پیش فروش شده؛ درحالی که بیش از یک سال است که این خودرو حتی مجوز واردات ندارد و آخرین مدل آن در بازار ایران ۲۰۱۶ است. کورولا به تعداد محدودی نیز در اواخر سال ۹۴ و اوایل سال ۹۵ وارد کشور شده است.


دانشجویان هلندی خودروی زیست پذیر گیاهی ساختند

دانشجویان دانشگاه صنعتی آیندهوون هلند با استفاده از گیاهان، یک خودروی الکتریکی قابل بازیافت ساختند.

به گزارش اخبارخودرو؛ مدت‌ها است که دوستداران محیط زیست به دنبال بهینه‌سازی خودروها هستند. خودروی خاصی که قصد معرفی آن را داریم، حتی از دقیق‌ترین بررسی‌های زیست‌محیطی هم عبور می‌کند؛ به این دلیل که بخش‌های زیادی از آن، با گیاهان و مخصوصا چغندرقند ساخته شده است. این خودروی دانشجویی از انرژی الکتریکی استفاده می‌کند و قادر به حمل چهار مسافر با نهایت سرعت ۵۰ مایل بر ساعت (۸۰ کیلومتر بر ساعت) است. این خودرو «لینا» نام دارد و توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی آیندهوون در هلند ساخته شده است.

بدنه، شاسی و قسمت‌های داخلی این خودرو از یک کامپوزیت مبتنی بر مواد زیستی ساخته شده است که خواصی مشابه فایبرگلاس دارد. در کامپوزیت‌های فیبر-پایه، برای تقویت ساختار از گیاه کتان استفاده می‌شود؛ درحالی‌که بیوپلاستیک زیستی مورد استفاده در این خودرو به‌طور کامل از چغندرقند ساخته شده است. بیوپلاستیک زیستی ابتدا به شکل هسته‌ی لانه‌زنبوری تبدیل می‌شود و سپس بین لایه‌های کتان کامپوزیت قرار می‌گیرد. تنها اجزایی که از مواد زیستی ساخته نمی‌شوند، سیستم تعلیق، چرخ‌ها و البته سیستم محرکه برقی خودرو هستند که شامل بسته‌های مدولار باتری و یک جفت موتور الکتریکی است.

اگر چه این خودرو قطعا دستاورد جالبی است؛ اما نواقصی هم دارد. درحالی‌که اعتبار این نمونه اولیه برای تردد در جاده تأیید شده؛ اما آزمایش تصادف روی این خودرو انجام نشده است. با توجه به ساختار فایبرگلاس، شاسی این خودرو احتمالا در بعضی موارد خیلی خوب عمل نمی‌کند و متأسفانه از مسافران در تصادفات محافظت نمی‌کند؛ زیرا نواحی ضربه‌گیر خودرو به‌صورت جداشدنی هستند. طراحی ظاهری این خودرو هم خیلی جذاب نیست و هنوز جای کار زیادی دارد تا بتواند به یک خودروی محبوب تبدیل شود.

صرف نظر از این، تلاش دانشجویان برای طراحی خودروی الکتریکی زیست‌ تخریب‌پذیر شایسته قدردانی است. به دلیل چالش‌های اساسی زیست‌محیطی، خودروهای آینده باید سازگار با محیط زیست طراحی شوند. بدیهی است که ما به‌زودی شاهد چنین خودروهایی نخواهیم بود؛ اما گام‌هایی که در اینجا برای ایجاد سازه‌های قوی، سبک‌وزن و سازگار با محیط زیست برداشته می‌شود، قطعا می‌تواند نقش مهمی در توسعه وسایل نقلیه آینده ایفا کند. نسل آینده به کمک چنین خودروهایی می‌تواند رابطه بهتری با محیط زیست داشته باشد.