خودرو ۴۰۵ جی ال ایکس در دو مدل GL , GLX به بازار اتومبیل ارائه شده است. فضای درخور به کار برده شده در بین ماشین های هم رده خود و فاصله زیاد دو اکسل جلو و عقب و فاصله زیاد ثبات چرخ های جلو و عقب از هم باعث شده که یک اتومبیل درخور و آرام را برای مسافرت های با مسافت زیاد و همچنین آرامش و اطمینان خاطر را برای مسافران باشد.
در خودرو پژو GLX 405 دنده ای سال ۱۳۹۵ فاصله دو محور عقب و جلو از هم ۲۶۶۹ میلیمتر بوده که مثل همه مدل های اتومبیل پژو ۴۰۵ از حد متوسط هم رده خود جلوتر می باشد. محور چرخ در بررسی پژو ۴۰۵ مجهز به بازوهای عرضی و فنرهای مارپیچ مجهز به فنر لول و کمک فنر ضد چرخش به کمک فنرهای دو جهته است.
سیستم فرمان از نوع دنده شانه ای است که به صورت وضعیت بالا و پایین می توان بر حسب قد راننده آن را تنظیم کرد. تعداد دور قفل در قفل در مدل GLX که مجهز به کمک هیدرولیک است ۳.۱ دور می باشد.
موتور نرم و کم صدای این خودرو ۴ سیلندر بوده و با حجم ۱۸۰۰ سی سی، تلفیقی از قدرت و کشش مناسب را به همراه مصرف سوخت کم و آلایندگی پایین در اختیار قرار می دهد. پژو ۴۰۵ جی ال ایکس از امکانات فنی و رفاهی روز دنیا مثل موتور انژکتوری با مدیریت الکترونیکی، شیشه های برقی، کولر، فرمان هیدرولیک و آینه های برقی استفاده می کند که همه این امکانات باعث شده که اتومبیل موفقیت های زیادی را در میان طرفداران ماشین بدست آورد.
خرید اقساطی پژو GLX 405 دنده ای سال ۱۳۹۵
ماشین پژو ۴۰۵ GLX در ابتدای عرضه خود در کنار مدل GL از یک پیشرانهی ۱.۶ لیتری با کد XU5 2C استفاده میکرد که از سری پیشرانههای PSA XU بود و در مدلهای دیگری مثل پژو ۳۰۹ و سیتروئن BX هم به کار میرفت.اما بعدها ایران خودرو از پیشرانه های ۱.۹ لیتری قدرتمندتر XU9 2C بر روی خودروها بهره برد که بر روی دو مدل GL و GLX قرار داد.
در حال حاضر از پیشرانهی L3 که پژو ۴۰۵ GLX از آن استفاده می کند، که توانایی تولید حداکثر توان ۱۰۰ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر در دور موتور ۳۰۰۰ دور بر دقیقه را دارد.
از جمله امکانات ایمنی که می توان به آن در مدل ۱۳۹۵ پژو ۴۰۵ GLX اشاره کرد سیستم ترمز ضد قفل (ABS) چهار کاناله به همراه سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، چراغهای مهشکن عقب، دو عدد کیسهی هوای ایمنی برای راننده و سرنشین جلو، قفل مرکزی با سوئیچ کنترل از راه دور رادیویی و سیستم ضد سرقت می باشد.
برای خرید پژو ۴۰۵ جی ال ایکس بخواهید اقدام کنید این اتومبیل دارای بدنه ای بسیار مطمئن است که در عین گرفتن ضربه های وارده در برخوردها به واسطه نواحی جاذب قدرت، از مقاومت بسیار زیادی در بخش اتاقک سرنشینان بهره مند است که اجازه تغییر شکل آن و ورود صدمه به سرنشینان را نمی دهد.
حداکثر سرعت پژوی ۴۰۵ ایران ۱۷۷ کیلومتر در ساعت استکه این خودرو می تواند شتاب صفر تا یکصد کیلومتر را در زمان ۱۲ ثانیه طی کند. پژو ۴۰۵ از زمان عرضهی خود تاکنون با پستی و بلندی های زیادی مواجه بوده است.
از مزایای ماشین پژو ۴۰۵ داشتن امکاناتی نظیر ایمنی بالا؛ آلایندگی پایین و قیمت پایین پژو ۴۰۵ و خدمات پس از فروش می باشد.
ماشین پژو 405 در سال 1988 به عنوان بهترین اتومبیل در اروپا شهرت یافته بود و در سال 1369 نخستین اتومبیل از خانواده ماشین پژو 405 جی ال ایکس توسط ایران خودرو با حذف قطعات ماشین پژو و بومی سازی این خودرو در کشور تولید شد.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با تاکید بر اینکه قرارداد ایدرو با رنو به هیچ عنوان غیرقانونی نیست، از منتقدان خواست به ابعاد فنی و تبعات اقتصادی و اجتماعی انعقاد این گونه قراردادها که به اشتغالزایی در کشور کمک میکند، توجه کنند.
به گزارش اخبارخودرو؛ منصور معظمی روز گذشته با تاکید مجدد بر قانونی بودن قرارداد ایدرو با شرکت خودروسازی رنو فرانسه افزود: مفاد اصل ۴۴ قانون اساسی و اساسنامه ایدرو (مصوب مجلس شورای اسلامی) این اجازه را صادر کرده است و به معرفی خودروهای جدید تولیدی داخل ایران شرکت از رنو پرداخت.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی سهام دولت در گروه ۲ نباید بیش از ۲۰ درصد باشد؛ این در حالی است که اینک سهام دولت در خودروسازی کمتر از ۱۰ درصد است و بر این اساس هیچ محدودیتی وجود ندارد. گروه ۲ شامل بخشهایی مانند بانک، بیمه و خودرو است که طبق قانون ۸۰ درصد آنها باید واگذار شده و ۲۰ درصد آنها سهم دولت است.
معظمی در ادامه خاطرنشان کرد: نقش ایدرو توسعه و شتابدهندگی است، یعنی قرارداد منعقد میکند و پس از آن به واگذاری کار میپردازد و اصلا بنا نیست آنها را نگه دارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: زمان واگذاری سهام هر یک از این موارد به نظر دولت بستگی دارد و هر زمان که اراده کند واگذاری انجام خواهد شد.
رئیس هیات عامل ایدرو در ادامه توجه بیشتر به ابعاد فنی و تبعات اقتصادی و اجتماعی انعقاد این قراردادها را خواستار شد.
به گفته این مقام مسوول، این قرارداد در حالی به نتیجه رسید و منعقد شد که شاهد اوج تحریم آمریکاییها علیه ایران بودیم، همچنین در این قراردادها شاهد سرازیر شدن سرمایهگذاریهای خارجی به کشور هستیم و علاوهبر اینها، مردم کشورمان میتوانند از سواری خودروهای با فناوری روز، با قیمتی منطقی و باکیفیت لذت ببرند.
وی گفت: اینها فرصتهایی است که در پس این قرارداد فراهم شده و باید تلاش کنیم شاهد قراردادهای بیشتری از این دست باشیم.
وی درباره معرفی خودروهای جدید تولیدی داخل ایران شرکت از رنو افزود: فاز نخست قرارداد با رنو به ارزش ۶۶۰ میلیون یورو برای تولید ۱۵۰هزار دستگاه خودرو است که نخستین تولید اواخر ۱۳۹۷ وارد بازار میشود؛ در فاز نخست دو محصول «نیو داستر» و «نیو سیمبل» در داخل کشور تولید میشود که طراحی آنها در مراحل پایانی است و پس از تحویل کارهای اجرایی آغاز میشود. فاز دوم از ۲۰۱۹ شروع میشود و سه سال طول میکشد که البته هنوز نهایی نشده است. ۶۰ درصد سهام مربوط به رنو و ۴۰ درصد مربوط به ایران است که ۲۰ درصد مربوط به ایدرو بوده و مابقی در اختیار بخش خصوصی خواهد بود.
خودرو اچ 30 کراس اتوماتیک یکی از محصولات متنوع دانگ فنگ از چهار خودروساز بزرگ چین، تولید کننده خودروهای سواری، اتوبوس، خودروهای تجاری و قطعات خودرو است.
ایران خودرو در نخستین مرحله پیشفروش این خودرو توانست ۸۰۰۰ تای آن را در چند ساعت بفروشد که حدنصاب خوبی در بازار امروز به حساب میآید. از طرفی فاصله هفت میلیونی قیمت کارخانه با بازار آزاد نیز نشان میدهد که خریداران اولین پارتی از این ماشین حسابی برد کردهاند. قیمت اولیه اعلام شده از سوی ایران خودرو حدود ۴۵ میلیون تومان بوده است.
خرید اقساطی اچ 30 خودرو H30 Cross اتوماتیک سال ۲۰۱۶
این اچ سی کراس اوور کوچک با با موتور ۱.۶ لیتری پژو با کد TU5 قدرت داده شده و دقیقا همان موتوری است که سالها ایرانی ها بر روی ۲۰۶ تیپ ۵ با آن آشنا بوده اند. البته دانگ فنگ شریک تجاری پژو است و این قضیه سبب می شود حداقل از باب خدمات پس از فروش قطعات موتوری خریداران این محصول مشکلی در ایران نداشته باشند. موتور ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۰۶ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن مترگشتاور دانگ فنگ دو تیپ اتوماتیک و دستی را عرضه کرده، گیربکس ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک، بر خلاف تصور گیربکس اتوماتیک این خودرو از نوع AL4 پژو که بر روی ۲۰۶ اتوماتیک در ایران نصب شده است نیست بلکه دانگ فنگ ترجیح داده از گیربکس ساز معروف آیسین ژاپن گیربکس خودرو را تهیه نماید.
سیستم تعلیق عقب خودرو از نوع مستقل و تورشن است و پس از نگاهی به زیر خودرو مشخص می شود دقیقا همان سیستم تعلیقی است که بر روی پژو ۳۰۶ استفاده شده. پلتفورم خودرو نیز به نوعی پلتفورم خودروی قدیمی سیتروئن ZX است که بین سالهای ۱۹۹۱ و ۱۹۹۸ تولید می شد.
فضای داخلی خودرو ساده طراحی شده اما نسبت به قیمت و رقبای خود به نوعی مدرن هم محسوب می شود. طول ۴.۳ متر است و اندکی از ۲۰۶ صندوقدار بزرکتر است اما فاصله بین دو محور آن حدود ۲۰ سانت بیشتر از ۲۰۶ است. در واقع نکته قوت خودرو در فضای داخلی است.
هر چند این قضیه به تنهایی نمی تواند تضمین کننده راحتی سرنشینان باشد چرا که باید ارگونومی صندلی های و وضعیت طراحی نحوه نشستن سرنشین را نیز بررسی کرد.
شتاب صد کیلومتر خودرو توسط یک نشریه روسی یا گیربکس اتوماتیک ۱۳.۳ ثانیه بدست آمده که عملکرد بدی به نظر نمی آید.
دو ایربگ جلو، سیستم ترمز ای بی اس به همراه ای بی دی، ایربگ های جانبی، تهویه مطبوع خودکار، سیستم نویگیشن با دوربین عقب و صندلی های چرم از امکانات اچ سی کراس هستند.
هوندا سیویک تورر که پیش از این در گینس، رکورد کممصرفترین خودروی دیزلی دنیا را ثبت کرده بود، حالا در کنار کلاسیکهای بریتانیا آرام میگیرد.
به گزارش اخبار خودرو، ۲۴ کشور در ۲۵ روز، سفر خارقالعاده هوندا سیویک تورر در ۲ سال پیش بود که ثبت رکورد جهانی گینس را برای این خودرو به همراه داشت. حالا مقصد آخر این سیویک مشخص شده است؛ موزه خودرو بریتانیا، گیدون واریکشایر.
در ژوئن ۲۰۱۵ بود که یک تیم از هوندا بریتانیا، سفر خود را برای گذشتن از ۲۴ کشور اروپایی شروع کردند. نکته قابل توجه این سفر، مصرف سوخت سیویک بود. ۲.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر که در مجموع ۱۳.۴۹۸ کیلومتر مسافت طی شد.
در طول سفر فقط ۹ بار توقف برای سوختگیری انجام شد که فاصلهی بین هر توقف ۱۵۰۰ کیلومتر میشود. جمع هزینه سوختگیری ۴۵۹ پوند بود و در تمام این سفر، سیویک ۲ سرنشین داشت؛ فرگال مکگراس و جولیان وارن، از مهندسان هوندا.
این اعداد واقعا نشاندهندهی عملکرد برجسته سیویک هستند. از این به بعد موزه خودروی بریتانیا خانه سیویک خواهد بود. این موزه در نزدیکی دفتر مرکزی استون مارتین و یکی از کارخانههای اصلی لندروور و جگوار قرار دارد. این موزه در کنار موزه ملی خودرو در بیولی، موزه خودروی لندن و موزه وسایل نقلیه کاونتری، یکی از برترین مکانهای نمایش خودرو و به داشتن بزرگترین مجموعهی خودروهای تاریخی بریتانیایی معروف است.
این مجموعه شامل ۳۰۰ خودرو مهم در تاریخ صنعت خودروسازی بریتانیا است. یکی از این خودروها هوندا پرلیود (Prelude) است که رئیس شرکت هوندا، کیوشی کاواشیما در سال ۱۹۷۹ به رئیس شرکت لیلاند موتورز، سِر مایکل ادواردز هدیه کرد.