بررسی خودرو فیات سی ینا مدل۲۰۰۶


اتومبیل سازی فیات ایتالیا در برنامه ای در سال 1996 به عنوان یک شرکت خودروساز مطرح می خواست اتومبیلی اقتصادی عرضه کند که بتوان با قیمت ارزان تر به فروش برسد و نتیجه این برنامه ماشین پالئو نام داشت که برای 13 کشور برنامه ریزی شده بود، اما پالئو به عنوان یک اتومبیل ایتالیایی نتوانست در آن دهه وارد بازار ایران شود و بالاخره پس از سالها توانست در سال 87  با نام جدید سی ینا به بازار ایران وارد شود.

خودرو فیات Siena دنده ای سال ۲۰۰۶  به خاطر نمایندگی که در ترکیه دارد براساس مدل های ۲۰۰۴ از مدل های ترکیه حمایت می شود و بر پلتفرم های ترکیه است.



اتومبیل فیات سی ینا به نوعی ماشینی ارزان قیمت محسوب می شود که طرفداران اتومبیل های ارزان قیمت را می تواند به سمت خود جذب کند اما با نگاهی دقیق به ظاهر آن می توان  پی برد که این ماشین فیات، هیجان انگیز ی یک ماشین ایتالیایی را ندارد و به خاطر چند و چون ساخت و نصب قطعات و فرسودگی پایین با یک دورگیری تند در پیشرانه به همراه گیربکس نرم و هماهنگ از فیات siena یک اتومبیل سریع ساخته است.


خرید خودرو فیات Siena دنده ای سال ۲۰۰۶


خودرو فیات Siena دنده ای سال ۲۰۰۶  با دو مشکل اساسی دارد ، یکی نداشتن پرستیژکافی در برند فیات در کشور و سستی قوای محرکه‌ در فیات سی ینا نسبت به اتومبیل های هم رده خود  کمی  متفاوت است و به خاطر همین دوستداران خود را نه تنها از دست داد حتی نتوانست رقیب خوبی برای دیگر ماشین های پرفروش شود.


استهلاک پایین و کیفیت ساخت مناسب آن باعث شده تا از حیث دوام، اکثر نمونه‌ها شرایط مناسبی داشته و دارندگان خودرو فیات Siena   از آن‌ها راضی باشند.

فروش خودرو فیات Siena دنده ای سال ۲۰۰۶

مزایای ماشین فیات سی ینا امنیت خوب، فضای داخلی و صندوق مناسب، امکانات و تجهیزات خوب اما معایب ایم اتومبیل طراحی بدون هیجان، موتور ضعیف را در خود دارد.

   در حال حاضر قیمت فیات سی ینا در شش رنگ با قیمت روز بازار حدود ۱۷ میلیون تومان است که برای چنین خودرویی بسیار گزاف است و امکان رقابت را از آن  می گیرد.

خودرو فیات جدید در ایران



ساخت فیات تیپو(TIPO) به سال 1988 بر می گردد که بزرگترین کارخانه خودرسازی ایتالیاست و مالک کمپانی فراری می باشد. همچنین به عنوان Fiat Egea در ترکیه شناخته می شود، یک خودروی کم حجم است.ماشین فیات tipo  بعدها در کشورهای ترکیه و مکزیک فروش آن آغاز شد.

این خودرو در نمایشگاه 2015 نمایشگاه استانبول اعلام و در ماه اکتبر سال 2015 فروش آن در ترکیه آغاز شد.

خودرو فیات Tipo دنده ای سال ۲۰۱۶ : فیات اسمی است که ذهن علاقه مندان به ماشین را به سمت مینی بوس های قدیمی و فیات سدان ۱۳۱ می کشد. اتومبیل فیات برای نخستین بار در سال ۱۹۸۸ طراحی و تولید شد که با نخستین هاچ بک کوچک با جوهره اصلی آن در حقیقت ماشین فیات اسپرت بود و مکان ساخته شدن اتومبیل فیات در واقع از بزرگترین و پیشرفته ترین واحدهای صنعتی دنیا قلمداد می شد.

اتومبیل فیات تیپو در ظاهر با وجود ارزان بودن اما اتومبیل گرانی است و نمی توان به آن برچسب ارزان قیمت بودن خودرو را زد.
در نمای داخلی خودرو فیات Tipo دنده ای سال ۲۰۱۶ استفاده از پارچه های ساده و پلاستیک سفت و سخت با پیچ های ساده برای تنظیمات کولر و باقی امکانات ماشین فیات بیشتر به چشم می آید و در ذوق می زند.

 خودرو فیات تیپو با هفت پیشرانه تولید می شود که دو مدل آن دیزلی می باشند. در  نسخه ۱٫۴ لیتری ساده فیات tipo ؛ ۹۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۲۷ نیوتون متر تولید می کند. و در نسخه  ۱٫۴ لیتری توربو خودرو فیات نیز ۱۲۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۵ نیوتون متر تولید می کند.
 مصرف سوخت اتومبیل فیات Tipo دنده ای نیز در تست های جاده ای کمتر از ۶.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است و با توجه به مشخصات کمتر از ۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر سوخت مصرف می کند .

 خرید خودرو فیات Tipo دنده ای سال ۲۰۱۶ :

در تجهیزات ایمنی و آپشن های  خودرو فیات Tipo دنده ای سال ۲۰۱۶  سیستم های ایمنی شامل ۶ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای) ، سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) ، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمکی ترمز (BA) ، سیستم کنترل پایداری (ESC) ، سیستم کنترل ایستایی در تپه و سراشیبی (HILL START ASSIST) ، سیستم کنترل لغزش (TRACTION CONTROL) ، سیستم ISOFIX برای صندلی کودک اختصاص داده شده است.

فروش خودرو فیات Tipo دنده ای سال ۲۰۱۶ :  
در تجهیزات رفاهی خودرو فیات تیپو ۲۰۱۶  آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن‌، صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۵ اینچ ، فرمان الکتریکی حساس به سرعت ،نمایشگر فشار باد لاستیک (TPMS)، سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک ،نمایشگر ۳٫۵ اینچی TFT برای پنل ابزارها،کروز کنترل،استراحتگاه دست برای سرنشینان جلو ، آینه داخلی دید عقب از جنس الکتروکرومیک ، حسگر باران (در برف‌پاک‌کن‌ها) ، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو ، دستگیره‌های بیرونی درب از جنس کروم ، سیستم اطلاعات – سرگرمی با قابلیت پخش MP3 + پورت USB،AUX و اتصالات بلوتوث ، مه‌شکن‌های جلو و عقب رینگ‌های آلومینیمی مجموعه ای از امکانات اتومبیل فیات تیپو محسوب می شود.

بررسی پورشه پانامرا توربو جدید با مدل ۲۰۱۸

پانامرا با وجود ساختار پیشرانه جلو و چهار درب، هنوز هم روح اسپرت و خاص پورشه را دارد و پیش از هر چیز یک “۹۱۱ چهار نفره” می‌نماید.

به گزارش اخبار خودرو؛ شاید این گفته برایتان عجیب باشد اما اگر چند صباحی مخصوصاً در حالت اسپرت پلاس (Sport Plus) با آن رانندگی کنید تأییدش خواهید کرد. حس سبکی، ملموس بودن و توازنی که پانامرا در مسیرهای مستقیم و غیرمستقیم به دست و پایتان می‌بخشد دقیقاً همانی است که پشت فرمان فرزندان اسپرت پورشه می‌چشید و همین نکته، عنصری است که آن را مطابق آنچه در جمله نخست گفتیم، به یک “۹۱۱ چهار نفره” بدل می‌سازد.

نکات مثبت
۱٫ مجموعه فنی بسیار توانا
برای نسل دوم پانامرا توربو یک بلوک هشت سیلندر توربو دوقلو با آرایش V در نظر گرفته شده که حداکثر ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۸٫۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید کرده و ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۳٫۵ ثانیه را محقق می‌سازد. مهم‌ترین ویژگی‌های این پیشرانه فوق‌العاده را می‌توان تحویل خطی و مستقیم قدرت، عدم هرگونه جهش ناگهانی بوست توربوها و عملکرد بدون تأخیر و تعلل در عین خوی وحشی و افسارگسیخته دانست. از طرفی، جعبه‌دنده هشت سرعته دو کلاچه خودکار نیز دقت بسیار بالایی در توزیع خروجی مذکور به خرج داده و حقیقتاً لایق تبریک و تحسین است.

۲٫ تعادل و پایداری
اگر تجربه رانندگی با هریک از مدل‌های اسپرت پورشه (۹۱۱، باکستر، کیمن) را داشته‌اید حتماً از تعادل کم‌نظیر و چسبندگی فوق‌العاده‌شان به سطح زمین خبر دارید. در مورد پانامرا هم قضیه به همین قرار است. شاید عجیب به نظر برسد که پورشه چطور توانسته روح فرزندان اسپرتش را در جسم سدانی با پیشرانه‌ی جلو و ابعاد بسیار بزرگ‌تر بدمد، اما خوشبختانه چاره‌ای جز باور این موضوع نداریم. دماغه خودرو در شرایط پرفشار مثل فرمان‌دهی و ترمزگیری‌های سریع کاملاً به خود مسلط بوده و اصلاً خبری از کله کردن یا عدم کنترل نیست. به لطف سامانه فرمان پذیری چرخ‌های عقب (بخشی از بسته اسپرت به ارزش ۵٫۵۸۰ دلار) سر پیچ‌های تند پایداری بدنه کاملاً حفظ می‌گردد. دقت و سرعت واکنش‌ها و فصاحت سامانه فرمان نیز به معنی واقعی کلمه در کلاس سدان‌های اندازه بزرگ لوکس بی‌نظیر است. گزاف نیست اگر پانامرا را از این نظر بهترین گزینه در کلاس خودش بخوانیم!

۳٫ طراحی منطقی، اصولی و جذاب
چهره پانامرا شاید در اولین دیدار زشت و نازیبا بنماید، اما پس از مدتی قطعاً توجهتان را جلب خواهد کرد. نسل دوم در مقایسه با مدل پیشین طراحی پخته‌تری دارد و زودتر به دل بیننده می‌نشیند. به‌عنوان مثال می‌توان به تناسب بهتر بین اجزای مختلف، چراغ عقب‌های باریک و کشیده، گرافیک جدید چراغ‌های جلو و رینگ‌های ۲۱ اینچی (سفارشی) اشاره کرد که صلابت خاصی بدان بخشیده‌اند.

۴٫ کابین زیبا
فضای داخلی نسل دوم هم از لحاظ طراحی و هم از جنبه کیفیت مواد مورداستفاده شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد، اما قطعاً مهم‌ترین قسمت آن پنل تجهیزات شیشه‌ای اطراف دسته دنده و صفحه‌نمایش ۱۲٫۳ اینچی لمسی مرکزی داشبورد است. فارغ از بحث عملکرد و زیبایی، یکی از ویژگی‌های خوب پنل شیشه‌ای مذکور این است که دیگر خبری از دکمه‌های کور موجود در کنسول میانی نسل اول (مربوط به آپشن‌هایی که مالک برای خودرو انتخاب نکرده) نیست و دکمه‌های لمسی با آرایش منظم و نورپردازی زیبا در قابی مشکی‌رنگ و براق چیده شده‌اند. نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی هم روشنایی مناسبی دارد اما کنترل‌های لمسی آن به دلیل نامعلومی هنگام حرکتِ خودرو محدود شده و راننده و سرنشین را آزار می‌دهند.

۵٫ یک هاچبک به درد بخور!
فراموش نکنید که “کاربردی بودن” یکی از خصائص اصلی پانامراست. زیر شیشه کوچک عقب یک صندوق بار ۴۹۳ لیتری جا خوش کرده که با تا کردن صندلی‌ها حجمی برابر با ۱۳۰۲٫۵ لیتر خواهد داشت! پس تصور نکنید که با یک فست‌بک لوکسِ صرفاً نمایشی طرف هستید!

عیب اصلی
استانداردهای کم، سفارشی‌های زیاد
در بررسی پورشه پانامرا توربو جدید با مدل ۲۰۱۸ : نسخه توربو به نسبت بهای پایه ۱۵۰ هزار دلاری و نیز جایگاهی که در رتبه‌بندی تریم‌های پانامرا دارد، امکانات بسیار کمی ارائه می‌کند. به‌عنوان مثال اگر نگاهی به فهرست موارد سفارشی آن بیندازید خواهید دید که مواردی نظیر چراغ جلو ماتریس LED و بسته اسپرت (به ترتیب ۱٫۲۰۰ و ۵٫۵۸۰ دلار) یا حتی صندلی‌های اسپرت، ترمزهای قوی‌تر (که اتفاقاً خیلی به درد این نسخه می‌خورند) و تهویه صندلی‌ها هم استاندارد نبوده و برای داشتنشان باید هزینه اضافی بپردازید!

البته این را هم مدنظر داشته باشید که با صَرف پول کافی هرآنچه که بخواهید در دسترس‌تان خواهد بود؛ از انواع رنگ‌ها، سِت‌ها و روکش‌های چرمی و فیبر کربن گرفته تا هر آپشن دیگری که تصورش را بکنید! درست است که رقم نهایی بزرگ‌تر از خودِ پانامرا خواهد بود، اما در عوض یک پورشه خاص، زیبا و قدرتمند خواهید داشت که هر گوشه‌اش با سلیقه شخص شما کار شده است.

برای جمع‌بندی در بررسی پورشه پانامرا توربو جدید با مدل ۲۰۱۸ باید گفت نسل دوم پانامرا توربو پیش از هرچیز قلب V8 توربو دوقلو دارد که هر لحظه می‌تواند نفس را در سینه‌تان حبس و کلمات را در ذهنتان میخکوب کند. علاوه بر این خیلی سریع با جذابیتش ظاهری و داخلی‌اش دلتان را می‌برد و تبدیل می‌شود به یکی از خودروهایی که نمی‌توانید آرزوی سواری و رانندگی‌اش را از سرتان بیندازید. تنها مشکل جدی پانامرا توربو قیمت بالا و کمبود امکانات رفاهی استاندارد است که حقیقتاً ذوق هر خریداری را کور می‌سازد.


رونمایی میتسوبیشی از شاسی‌ بلند Xpander

خودروساز ژاپنی میتسوبیشی، در نمایشگاه خودروی اندونزی از مدل چندمنظوره‌ی جدید خود با نام ایکس‌پندر رونمایی کرد.

به گزارش اخبار خودرو؛ میتسوبیشی یکی از تولیدکنندگان مطرح خودروی ژاپن است که در سطح جهان نیز سابقه‌ی بسیار خوبی دارد. مدل‌های لنسر، پاجرو، اوتلندر، گالانت و ASX تعدادی از محصولات محبوب این برند هستند. این خودروساز در نمایشگاه خودروی اندونزی در جاکارتا، با رونمایی میتسوبیشی از شاسی‌ بلند Xpander  به عنوان طرح نهائی به بازار رقابت پا گذاشت.

به دنبال رونمایی میتسوبیشی از شاسی‌ بلند Xpander به صورت آنلاین این خودرو در نمایشگاه خودروی جاکارتا، میتسوبیشی اطلاعات بیشتری درباره خودروی چندمنظوره جدید خود منتشر کرد. ایکس‌پندر جایگزین E-Xpander می‌شود و در اندونزی به فروش می‌رسد؛ درحالی‌که این خودرو اوایل سال آینده میلادی راهی بازارهای منطقه آسه‌آن و دیگر بازارهای دنیا خواهد شد.

این محصول، ایده‌های طراحی MPV-های سنتی را با ویژگی‌های بصری خودروهای کراس‌اوور مدرن ترکیب می‌کند. خودروساز ژاپنی وعده داده است که استحکام، راحتی، عملکرد خوب فنی و همچنین لذت سواری در یک خودروی بادوام و در عین حال لوکس را ارائه می‌دهد.

طبق گفته میتسوبیشی، ایکس‌پندر یک خودروی هفت صندلی با بزرگ‌ترین فضای کابین در نوع خود است و فضای مناسبی برای سر و زانوهای سرنشینان فراهم می‌کند. صندلی‌های ردیف دوم و سوم می‌توانند به‌راحتی بدون هیچ‌گونه فاصله‌ای به یک فضای بزرگ مسطح برای قرار دادن بار تبدیل شوند.

میتسوبیشی می‌گوید سطح راحتی این خودرو، به لطف کاهش صدای پیشرانه و سبک طراحی بدنه بسیار بالا است. شیشه جلو به‌صورت پانورامیک و از نوعی ضخیم با کیفیت عالی، ضد صدا است و با یک لایه‌ی جذب‌کننده اضافه صدا ساخته شده است. سرنشینان باید فضای کافی برای وسایل خود در طول سفر پیدا کنند؛ چرا که در مجموع ۱۶ نگهدارنده بطری در درب و کنسول مرکزی خودرو بین صندلی‌های جلو و عقب وجود دارد.

این خودروی چندمنظوره مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی است که ۱۰۵ اسب بخار (۷۷ کیلووات) قدرت دارد و به یک جعبه‌دنده‌ی ۴ سرعته دستی یا ۵ سرعته اتوماتیک متصل می‌شود. انتظار نداشته باشید که این خودرو شتاب‌گیری قابل توجهی داشته باشد؛ اما میتسوبیشی وعده داده است که این موتور حتی در هنگام بالا رفتن از تپه‌های شیب‌دار با حالت بار کامل، عملکرد مؤثر، قدرتمند و قابل اطمینانی ارائه می‌دهد.

ایکس‌پندر جدید در کارخانه‌ی میتسوبیشی در منطقه‌ی بکاسی استان وست والا در اندونزی تولید خواهد شد. این شرکت ژاپنی می‌خواهد سالانه حداقل ۸۰ هزار دستگاه MPV در این کشور به فروش برساند.

اسامو ماسوکو، مدیر عامل شرکت میتسوبیشی موتورز (MMC)، در افتتاحیه نمایشگاه خودروی جاکارتا گفت: میتسوبیشی با تولید ایکس‌پندر به گسترش حضور قوی‌تر گروه MMC در بازار خودروهای SUV و MPV می‌اندیشد. این شرکت طرح‌هایی برای حضور خودروهای سبک خود در اندونزی و فراتر از آن در سراسر منطقه آسه‌آن پیاده‌سازی کرده است. ما قصد داریم با توسعه سطح زندگی مشتریان، به رشد روزافزون جامعه کمک کنیم.
اخیرا شرکت میتسوبیشی از طرح‌های خود برای سرمایه‌گذاری در صنعت خودروسازی ایران خبر داده بود.

خودرو فیات Tipo دنده ای سال ۲۰۱۶



خودرو فیات Tipo دنده ای سال ۲۰۱۶ : فیات اسمی است که ذهن علاقه مندان به ماشین را به سمت مینی بوس های قدیمی و فیات سدان ۱۳۱ می کشد. اتومبیل فیات برای نخستین بار در سال ۱۹۸۸ طراحی و تولید شد که با نخستین هاچ بک کوچک با جوهره اصلی آن در حقیقت ماشین فیات اسپرت بود و مکان ساخته شدن اتومبیل فیات در واقع از بزرگترین و پیشرفته ترین واحدهای صنعتی دنیا قلمداد می شد.

اتومبیل فیات تیپو در ظاهر با وجود ارزان بودن اما اتومبیل گرانی است و نمی توان به آن برچسب ارزان قیمت بودن خودرو را زد.

در نمای داخلی خودرو فیات Tipo دنده ای سال ۲۰۱۶ استفاده از پارچه های ساده و پلاستیک سفت و سخت با پیچ های ساده برای تنظیمات کولر و باقی امکانات ماشین فیات بیشتر به چشم می آید و در ذوق می زند.

فروش فیات در بازار اروپا، اتومبیل تیپو را در سه کلاس سدان ،استیشن و هاچ بک معرفی کرده است که برای بازار ایران و  متقاضیان داخلی نسخه سدان فیات تیپو عرضه شد.


 شرکت فیات برای فروش فیات تیپو موتورهای دوگانه سوز LPG و CNG طراحی کرده و روی خط تولید برده است و با وجود ایستگاه های سوخت گیری CNG در تمام کشور ، برای ایران و هواداران  اتومبیل فیات سودمند خواهد بود.

 خودرو فیات تیپو با هفت پیشرانه تولید می شود که دو مدل آن دیزلی می باشند. در  نسخه ۱٫۴ لیتری ساده فیات tipo ؛ ۹۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۲۷ نیوتون متر تولید می کند. و در نسخه  ۱٫۴ لیتری توربو خودرو فیات نیز ۱۲۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۵ نیوتون متر تولید می کند.

 قدرت موتور خودرو فیات Tipo دنده ای سال ۲۰۱۶ از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک قدرت را به چرخ های جلو منتقل می کند و صفر تا صد احتمالا در محدوده ۱۲ ثانیه قرار خواهد گرفت که رقمی معمولی به حساب می آید.

 مصرف سوخت اتومبیل فیات Tipo دنده ای نیز در تست های جاده ای کمتر از ۶.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است و با توجه به مشخصات کمتر از ۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر سوخت مصرف می کند .

 خرید خودرو فیات Tipo دنده ای سال ۲۰۱۶ :

در تجهیزات ایمنی و آپشن های  خودرو فیات Tipo دنده ای سال ۲۰۱۶  سیستم های ایمنی شامل ۶ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای) ، سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) ، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمکی ترمز (BA) ، سیستم کنترل پایداری (ESC) ، سیستم کنترل ایستایی در تپه و سراشیبی (HILL START ASSIST) ، سیستم کنترل لغزش (TRACTION CONTROL) ، سیستم ISOFIX برای صندلی کودک اختصاص داده شده است.
فروش خودرو فیات Tipo دنده ای سال ۲۰۱۶ :  

در تجهیزات رفاهی خودرو فیات تیپو ۲۰۱۶  آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن‌، صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۵ اینچ ، فرمان الکتریکی حساس به سرعت ،نمایشگر فشار باد لاستیک (TPMS)، سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک ،نمایشگر ۳٫۵ اینچی TFT برای پنل ابزارها،کروز کنترل،استراحتگاه دست برای سرنشینان جلو ، آینه داخلی دید عقب از جنس الکتروکرومیک ، حسگر باران (در برف‌پاک‌کن‌ها) ، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو ، دستگیره‌های بیرونی درب از جنس کروم ، سیستم اطلاعات – سرگرمی با قابلیت پخش MP3 + پورت USB،AUX و اتصالات بلوتوث ، مه‌شکن‌های جلو و عقب رینگ‌های آلومینیمی مجموعه ای از امکانات اتومبیل فیات تیپو محسوب می شود.