استارتاپ آلکرافت برندی نو در خودروهای برقی

یک استارتاپ بریتانیایی با خودرویی به نام آلکرافت جی‌تی، به میدان رقابت خودروهای برقی وارد شده است تا شاید تسلا را به چالش بکشد. شرکت بریتانیایی آلکرافت (Alcraft Motor Company) توسط تاجری بنام دیوید آلکرافت ایجاد شده که تعدادی از مقامات اجرایی سابق شرکت‌های مورگان، تویوتا، دوو و میشلن را در اختیار گرفته است. همچنین شرکت دلتا موتوراسپرت با استفاده از تجربه‌ی خود در سیستم‌های باتری و قوای محرکه برقی، با آلکرافت همکاری می‌کند.


مدیران آلکرافت قصد دارند مدل جی‌تی را در سال ۲۰۱۹ وارد جاده‌ها کنند و به همین منظور، کمپینی برای جذب سرمایه ایجاد کرده‌اند تا علاقه‌مندان بتوانند در توسعه این خودرو و شکل‌گیری یک برند جدید خودروسازی در بریتانیا، مشارکت داشته باشند. با اهدا مبالغی از ۱۳ دلار به‌عنوان سرمایه‌گذار کوچک تا ۳۲ هزار دلار، می‌توان به‌عنوان عنوان عضو VIP در شرکت آلکرافت حضور داشت، در پیست سیلوراستون رانندگی کرد و البته تجربه رانندگی با نسخه‌ی آزمایشی آلکرافت جی‌تی را به دست آورد. بر اساس مجموعه مبالغی که جمع‌آوری می‌شود، حمایت‌کنندگان می‌توانند از دوچرخه‌های برقی برند سایکلوتریسیتی یا ساعت‌های مچی برند متیو همفریز بهره‌مند شوند.


دیوید آلکرافت می‌گوید: می‌خواهیم یک شرکت خودروسازی بریتانیایی بسازیم که مهارت‌های سنتی و فناوری روز را در کنار هم قرار بدهد و خودرویی دوستدار طبیعت را وارد بازار کند. با ترکیب طراحی فوق‌العاده، دینامیک بی‌نظیر و هیجان موجود در قوای محرکه برقی، محصولی دوست‌داشتنی و قدرتمند و درعین‌حال کاربردی خواهیم ساخت. امیدواریم با این کار، شرکت خودروسازی آلکرافت در صنعت پرافتخار خودروهای خاص بریتانیا تأثیرگذار باشد.


بر اساس اطلاعات فعلی در مورد استارتاپ آلکرافت برندی نو در خودروهای برقی ، آلکرافت جی‌تی با استایل بدنه شوتینگ بریک و ظرفیت ۲+۲ سرنشین، همراه ظرفیت ۵۰۰ لیتر صندوق‌عقب، ۳ پیشرانه، سیستم ۴ چرخ محرک، قدرت ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۱۳۹ نیوتن‌متر تولید خواهد شد که در زمان ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.


استارتاپ آلکرافت برندی نو در خودروهای برقی محسوب می شود؛ آلکرافت GT، با داشتن باتری‌های T شکل که میان صندلی‌های جلو و عقب نصب شده‌اند، با یک بار شارژ، حدود ۴۸۳ کیلومتر مسافت را طی خواهد کرد. مدل فوم این محصول در همایش خودروهای دوستدار طبیعت، در بدفوردشر به نمایش گذاشته خواهد شد.