خودرو سمند LX-EF7 دنده ای




سمند به‌عنوان نخستین اتومبیل ملی کشورمان در سال 1381 توسط شرکت ایران‌خودرو و با برند ملی، روی خط تولید رفت.
این اتومبیل ابتدا در مدل سمند معمولی که همون سمند اس ای است تولید و روانه بازار خودرو شد و بعد ها مدل های مختلفی از این خودرو قرار بود تولید و عرضه بشه مثل وانت سمند،سمند شاسی بلند اما در نهایت ایران خودرو با به وجود آوردن یک سری تغییر و تحول در چهره خودروی سمند در مابین سال های 83 و 84 خودرویی به نام سمند LXرا به بازار معرفی نمود.
خودرو سمند LX-EF7 دنده ای ؛ این ماشین ابتدا در مدل سمند معمولی که همان سمند اس ای است تولید و روانه بازار خودرو شد و بعدها مدل های مختلفی از این ماشین قرار بود تولید و عرضه شود مثل وانت سمند، سمند شاسی بلند اما در نهایت ایران خودرو با به وجود آوردن یک سری تغییر و تحول در چهره اتومبیل سمند در مابین سال های ۸۳ و ۸۴ خودرویی به نام سمند  LXرا به بازار معرفی نمود.


تغییراتی که ایران خودرو در ماشین سمند LX به وجود آورده بود شامل: تغییر در چراغ ها، تجهیزات رفاهی و ایمنی، پیشرانه و داشبورد خودرو اشاره کرد. تحولاتی جزئی در ظاهر این اتومبیل و همچنین به وجود آوردن بهبود هایی در بدنه خودرو سمند LX-EF7 دنده ای و نهایتا تدارک دیدن امکانات و تجهیزات بیشتر برای این اتومبیل است. 
در موتور EF7 پمپ روغن نیروی خود را به طور مستقیم از میل لنگ می گیرد که مزایائی از قبیل دسترسی آسان در تعمیرات و افت احتمال نشتی از کاسه ی نمد جلوی میل لنگ می باشد . این موتور با سوخت بنزین ، خروجی ۱۱۳  اسب بخار در ۶۰۰۰  دور و تورک ۱۵۵ نیتون متر در ۴۵۰۰  دور و با سوخت گاز ،۱۰۳  اسب بخار در ۶۰۰۰ دور و تورک ۱۳۶  نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور را تولید می کند .
خودرو سمند LX-EF7 دنده ای با پیشرانه‌ی‌ EF7‌‌ یا همان موتور ملی تیپ دیگری از سمند‌ LX است. این مدل به پیشرانه‌ ۱۶۴۵ سی‌سی که با کد‌ EF7‌ شناخته می‌شود مجهز شده است.این موتور از نظر سطح آلایندگی موفق به کسب استاندارد EURO IIII در اروپا شده است.

تغییر مسیر برند AMG توسط خودروهای برقی

برند AMG، همیشه چهره‌ی دیگر مدل‌های مرسدس را به ما معرفی می‌کند. با خیز بلند خودروسازان به سمت خودروهای برقی، این شرکت هم مجبور به تغییر مسیر خواهد شد.


به گزارش اخبارخودرو؛ با ظهور هر چه بیشتر خودروهای برقی، به نظر می‌رسد تیونر رسمی مرسدس هم باید مسیر جدیدی انتخاب کند. به عقیده رئیس بخش توسعه خودرو در AMG، دارموند جِیکوی، این شرکت تیونینگ باید به سراغ خودروهای برقی برود و تغییر مسیر برند AMG توسط خودروهای برقی به سرعت انجام می گیرد.


وی با اشاره به SLS برقی که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، به ظرفیت موجود در مرسدس و AMG برای ساخت خودروهای برقی اشاره می‌کند: SLS برقی در آن برهه‌ی زمانی، کار بسیار تأثیرگذاری بود. ما علاوه بر کمک به پیشرفت این فناوری، بر دانش خود در مدل‌های هیبرید نیز افزودیم.


جِیکوی معتقد است که وجود AMG در روند ساخت و توسعه مدل‌های اصلی مرسدس بنز، از نقاط قوت این شرکت تیونینگ محسوب می‌شود؛ چرا که در این صورت تبدیل تمام خودروهای مرسدس بنز به نسخه‌ی حرفه‌ای و تیونینگ شده AMG، امکان‌پذیر می‌شود. همچنین جِیکوی اشاره کرد که این روند با خودروهای برقی مرسدس که در آینده عرضه می‌شوند نیز ادامه می‌یابد. AMG باید مسیر جدیدی پیدا کند؛ چرا که غرش‌ پیشرانه‌های ۸ سیلندر این برند، در آینده‌ی خودروسازی دنیا، جایگاهی نخواهد داشت.


علاوه بر همکاری AMG در ساخت ابرخودرو پروژه‌ی یک، این شرکت در توسعه خودروهای برقی و هیبرید که در آینده معرفی می‌شوند نیز نقش خواهد داشت.


اخیراً مرسدس بنز اعلام کرد که در سری مسابقات DTM شرکت نمی‌کند و تمرکز خود را بر مسابقات فرمول E خواهد گذاشت؛ با تکیه بر همین خبر، می‌توان توجه مهم مرسدس بنز به خودروهای برقی را مشاهده کرد.


اوایل سال جاری بود که دایملر، مالک اصلی مرسدس بنز نیز از برنامه‌های مربوط به پیشرانه‌های برقی خود پرده‌برداری کرد.

خودرو پژو Pars ELX دنده ای سال ۱۳۹۵


خرید پژو پارس


ماشین پژو پارس با تغییر نام خود از پرشیا به پارس در همان ابتدای تولید توانست خبرساز شود و طرفداران خود را جلب کند بطوریکه تاکنون این اتومبیل از ابتدا در سال 1379 با وجود امکانات رفاهی؛ فروش خوبی داشته باشد و به منافع زیادی دست یابد و در تمام این سالها به  خاطر کیفیت خوب ماشین پرشیا به عنوان یک خودروی لوکس تولید داخل کشور با دیگر ماشین های هم رده خود در بازار خودرو به رقابت پردازد.


اتومبیل پژو پارس با موتور زانتیا و رنگ سفید هنوز ماندگاری خود را  در بین رقبایش حفظ کرده است.


درباره اتومبیل پژو پارس همین قدر بگوییم که بعد از عرضه مدل معمولی ماشین جدید با نام ELX وارد عرضه رقابت شد و با پیشرانه ۱۶ سوپاپ ۱.۸ لیتری سیتروئن زانتیا نیز در آن به عنوان خودروی لوکس و با قیمت تمام شده خوب و امکانات رفاهی بالا در بین مردم جا باز کرد و قلب تپنده اتومبیل های روز ایران شد، اما این برای یک ماشین بنام کافی نبود؛ بنابراین ایران خودرو تصمیم گرفت پژو پارس را جانی دوباره بخشد و آن را از پیشرانه قرضی زانتیا در آورد و با موتور ۲۰۰۰ که حجم واقعی این موتور ۱۹۰۵ سی سی بود که از نظر استانداردهای جهانی پیشرانه ۱.۹ لیتری مشهور است که آن را به هواداران اتومبیل پژو پارس عرضه کرد.





مشخصات فنی پژو پارس: پژو پرشیا ای ال ایکس با کمی تغییرات در داشبورد و نمای داخلی توانست از پدرخوانده خود خودروی پژو ۴۰۵ جلو بزند و با موتور جدید XUM با قدرت ۵ اسب بخار کم شده و شتاب ۲ ثانیه خود را بالا ببرد اما مصرف بنزینش نیم لیتر افزایش یافته بود.

مدل دوگانه سوز پژو پرشیا با پیشرانه  ۱۹۰۵ سی‌سی با کد XUM  که همان ۱.۸ لیتریXU7  روانه بازار خودرو شده است که می تواند در مدت زمان ۱۱.۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر توان تولیدی آن به رقم ۱۰۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور این پیشرانه نیز به رقم ۱۵۵ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه رسیده است.


پژو پارس ای ال ایکس ، از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی مواردی نظیر سیستم ترمز ضدقفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی با درگاه USB و هندزفری بلوتوث و دکمه‌های کنترلی روی فرمان، سنسور دنده عقب، دربازکن در صندوق از داخل، چراغ‌های مه‌شکن، آینه‌های جانبی برقی و تاشونده‌ی خودکار و شیشه‌بالابرهای برقی را به مشتری عرضه می‌کند.

خودرو پژو ۴۰۵ GL دنده ای سال ۱۳۹۵


فروش پژو 405 GL


این ماشین برای نخستین بار بعد از خارج شدن از پیکان رده تولید و به تاریخ پیوستن آن مورد توجه و نیاز ضروری به این اتومبیل در جامعه پرجمعیت و طرفدار خودرو احساس می شد و ایران خودرو از سال 1368 مدل های GLX , GL را عرضه کرد.

یکی از موفق‌ترین ماشین های کلاس متوسط پژو که در سال ۱۹۸۸ توسط بسیاری از مجلات معتبر اتومبیل به‌عنوان اتومبیل سال انتخاب گشت، اتومبیل پژو ۴۰۵ است.

 این خودرو 405 جزو ماشین های خانوادگی سدان بزرگ است که در کشور به محض عرضه طرفدارانش را جذب کرد و توانست دربه عنوان اتومبیلی ماندگار دربین خانواده های ایرانی جا باز کند.

 اتومبیل پژو ۴۰۵ در سال ۱۹۸۷ که برای نخستین بار در اروپا تولید و به عنوان اتومبیل برتر اروپا انتخاب شد در سال ۱۳۶۹ توسط رئیس جمهور وقت خط تولید این ماشین در ایران افتتاح شد اما این اتومبیل نیاز داشت که قطعات وارداتی حذف و تولید آنها داخلی شود و در بازبینی های صورت گرفته نیاز بود که در تولید پژو ۴۰۵ بایستی ۳۵ قطعه به‌کلی تعویض شود بعلاوه ، ۸۴ قطعهٔ کاملاً جدید شامل ۱۷ قطعه مربوط به بدنه و ۶۷ قطعهٔ تزئیناتی، طراحی و ساخته می‌شد، و این شالوده فعالیت سخت و پرتلاش طراحان و مهندسین مرکز تحقیقات ایران خودرو قرار گرفت.


پژو ۴۰۵ در سه مدل GL و GLX و SLX و به‌طور محدود GLi به بازار ایران ارائه شده و یکی از مقرون به صرفه ترین ماشین مونتاژ شده در ایران خودرو است که اکنون در پایین ترین سطح کیفی ممکن تولید می‌شود.


معایب ماشین پژو جی ال


در بخش داده های فنیِ خودرو پژو ۴۰۵ GL دنده ای سال ۱۳۹۵ با موتور Xu7jpL3: حداکثر توان ۱۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر در دور ۳۰۰۰ دور بر دقیقه است و درباره موتور این ماشین می توان این ایراد را گرفت که مصرف بالایی برای یک خودروی شهری(۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) دارد .


عیب دیگری که می توان به پژو ۴۰۵ gl  گرفت در طراحی بدنه، صاف و یکنواخت بودن درها و گلگیرها می باشد که در اتومبیل پژو ۴۰۵ جی ال ایکس این موارد رفع شد. به خاطر معایب دیگری اعم از آتش گرفتن خودرو و شایعاتی مبنی بر این موضوع طرفداران این خودرور اعتراض کردند و در نتیجه تولید این ماشین در سال ۱۳۹۵ متوقف شد اما به خاطر داشتن طرفداران بیشتر ماشین ۴۰۵ gl  ایران خودرو تصمیم گرفت انواع دیگری از ماشین های پژو را شامل پژو RD و پژو پارس را برپایه اتومبیل ۴۰۵ gl تولید کند.


مشخصات فنی ۴۰۵


 ۴۰۵ GLX در بخش امکانات رفاهی و ایمنی چیزی برای ارائه ندارد و به نشان دادن امکاناتی مثل سیستم کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ضدقفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، آینه‌های جانبی برقی، شیشه بالابرهای برقی جلو و فرمان هیدرولیک اکتفا کرده است.


در بررسی پژو ۴۰۵ تیپ GL با پیشرانه‌ی XU5 به حجم ۱۵۸۰ سی‌سی و ۹۱ اسب بخار قدرت بودند. این مدل‌ها با نبود امکانات پایه ای نظیر فرمان هیدرولیک، کولر، رادیوپخش و شیشه‌بالابر برقی مواجه بودند و پس‌ازمدتی مدل پژو چهارصد و پنج GLX با پیشرانه‌ی XU9  بنام  پژو ۲۰۰۰ به جای GL  انتخاب شد و طرفداران زیادی را به خود جلب کرد تا بدین‌ترتیب با خرید پژو ۴۰۵ شرایطی این ماشین برای همیشه مهمان جاده های ایران توسط ایران خودرو باشد.



خودرو پژو ۴۰۵ GLI دنده ای سال ۱۳۹۵

پژو 405 جی ال آی


پژو 405 یک ماشین خانوادگی است که توسط شرکت فرانسوی پژو برای نخستین بار عرضه شد.

این اتومبیل بعد از پراید پرفروش‌ترین خودرو در ایران به ‌شمار می‌آید و در سال 1988 عنوان خودروی برگزیده اروپا را به خود اختصاص داد.

خودرو پژو ۴۰۵ GLI دنده ای سال ۱۳۹۵ با داشتن ویژگی های خوب از لحاظ امکانات رفاهی و راحتی به خودرویی بدون رقیب تبدیل شده است. بطوریکه می توان گفت این ماشین سه دهه است که مهمان خیابان ها و جاده های کشور می باشد و بی اغراق در ظاهر به اتومبیلی زیبا با ظاهری مناسب در بین خودروهای هم رده خود جولان می دهد. این خودرو بر پلت فرم پژو ۴۰۵ است اما با پژو ۴۰۵ کمی متفاوت می باشد.



خودرو پژو ۴۰۵ GLI دنده ای سال ۱۳۹۵ یک اتومبیلی خانوادگی در بین ماشین های سدان بزرگ است که از بدو ورود به کشور طرفداران خود را جذب کرده است.

نمایندگی فروش پژو


خودرو پژو ۴۰۵ GLI دنده ای سال ۱۳۹۵ ماشینی که با حجم پیشرانه ۱۷۶۱سی سی و ۹۷ اسب بخار با موتور نرم و کم صدای ۴ سیلندری می باشد.

پژو ۴۰۵‌ مدل GLI از صداگیر زیر در موتور و فرم‌نگهدارنده ابزارهای داخل چرخ زاپاس برخوردار نمی باشد. رنگ بدنه در پژو در GLI به رنگ سالید می باشد که رنگی سفارشی است.

این اتومبیل در مقایسه با پژو ۴۰۵ با افت کیفیت و کاهش امکاناتی همچون شیشه های بالابر برقی و ریموت قفل مرکزی روبه رو شده است.