خودرو سورن ELX دنده ای


سمند ای ال ایکس


در مشخصات خودرو سمند ای ال ایکس گفتیم که این اتومبیل توسط ایران خودرو و با برند خودروی ملی وارد رقابت با خودروسازان شد و توانست جای خود را در بین مردم باز کند.

در مشخصات فنی سمند ELX دنده ای ؛ نخستین تیپ سمند سورن شامل موتور XU7JPL3 با حجم ۱۷۶۱ سی سی و با قدرت ۱۰۰ اسب بخار است و بعد ها موتور EF7 با حجم ۱۶۵۰ سی سی و با قدرت ۱۱۳ اسب بخار روی آن نصب شد، این نسخه با نام سورن ELX  در سال ۱۳۸۵ تولید شد .

سورن‌ ELX‌ جدید از پیشرانه‌ی ملی‌ EF7‌ بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۱۴ اسب‌بخار قدرت در دور ۶۵۰۰ و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور در دور ۵۰۰۰ را دارد. این پیشرانه با نسبت چگالی ۱۱ به ۱ می‌تواند سورن سنگین وزن (۱۲۴۰ کیلوگرم) را در مدت زمان ۱۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند.



فروش  ماشین سمند سورن ELX دنده ای  : 


سورن‌ ELX‌ مانند تمامی اعضای خانواده‌ی سمند از جعبه دنده‌ی پنج سرعته‌ی دستی بهره می‌برد. از طرفی سورن‌ ای ال ایکس جدید کاملا مجهز شده است از‌جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی قابل عرضه در سورن‌ ELX‌ جدید می‌توان به ترمزهای دیسکی جلو و عقب، ترمز ضد‌قفل‌ ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز‌ EBD، سیستم تهویه‌ی مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی پیشرفته با درگاه‌ USB‌ و هندزفری بلوتوث و کلیدهای کنترلی روی فرمان، چراغ‌های مه‌شکن، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن و تاشونده خودکار، سنسور دنده عقب، صندلی‌های برقی جلو، شیشه بالابرهای برقی، ایموبلایزر اشاره کرد.

سمند سورن ظاهری متفاوت با دیگر سری های خودروی سمند دارد و در واقع فیس لیفتی روی آن صورت گرفته و آن را زیباتر از سایر نسخه های سمند کرده است. علاوه بر تفاوت ظاهری سمند سورن با دیگر نسخه های سمند ، تفاوت داخلی این خودرو نیز نسبت به دیگر نسخه ها در سیستم تهویه اتوماتیک ، بلوتوث جهت اتصال گوشی به خودرو ، قرار گرفتن برخی از دکمه های سیستم صوتی و تماس بر روی فرمان و ستون فرمان تلسکوپی است که در صورت تصادف از داخل جمع شده و مانع از اسیب به راننده می شود. همچنبن از نظر ایمنی سورن معمولی دارای یک ایربگ و سورن ELX دارای دو ایربگ است.