خودرو هیوندای Sonata LF اتوماتیک سال ۲۰۱۶



اتومبیل هیوندای سوناتا ال اف ( LF ) در واقع نسل هفتم از اتومبیل های شرکت هیوندای است که نسبت به مدل وای اف (YF) تازه تراست اما فروش موفقی نداشته است.
ماشین هیوندای سوناتا LF از سال 2015 وارد عرصه رقابت با ماشین های دیگر شدو از موتور 2.4 لیتری بهر می برد.
ماشین هیوندای سوناتا ال اف از امکانات رفاهی و ایمنی خوبی برخوردار است که با اتومبیل هم کلاس خود  رقابت می کند.


 خودرو هیوندای سوناتا LF اتوماتیک سال ۲۰۱۶ اتومبیل هیوندای سوناتا اتوماتیک را می توان یکی از موفق ترین برنامه های شرکت هیوندای دانست که توانست با تولید یک ماشین سدان در اندازه متوسط کمی مجلل با امکانات مختلف و نمای بیرونی زیبا یک ماشین دلخواه دانست که می تواند برای هر خانواده ایرانی و طرفداران جوان مناسب باشد.
اتومبیل هیوندای Sonata LF اتوماتیک سال ۲۰۱۶ با استفاده از پیشرانه ۴ سیلندر خطی و با حجم پیشرانه ۲۳۵۹ سی سی با کسب حداکثر توان ۱۷۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ هزار دور در دقیقه و  حداکثر گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر  به بازار عرضه شد.

خودرو هیوندای Santa fe اتوماتیک سال ۲۰۱۷



شرکت هیوندای برای عرضه اتومبیل سانتافه ۲۰۱۷ خود با فیس لیفتی جدید در طراحی ظاهری آن را رونمایی کرد. این تغییرات در بخش جلویی و عقب خودرو قابل تشخیص است. به گونه ای که در چراغهای LED با ظاهری امروزی تر به نمایش گذاشته است. از طرف دیگر اگزوز دوتایی، مجموعه چرخ های جدید و تزئینات بدنه ، صفحه ۸ اینچی روی داشبورد، دوربین هوشمند پارک ماشین وو رینگ های ۱۹ اینچی آلیاژ باعث شده تا اتومبیل  هیوندای Santa Fe اتوماتیک سال ۲۰۱۷ در عرصه رقابت با خودروسازان دیگر خودنمایی کند.
در بررسی مشخصات فنی اتومبیل هیوندای سانتافه مدل ۲۰۱۷، دو موتور بنزینی مختلف دارد که در مدل معمولی یک موتور ۴ سیلندر با حجم ۲۴۰۰ سی‌سی است و ۱۸۵ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. موتور دیگر نیز با حجم ۲ لیتر و استفاده از توربو تا ۲۴۰ اسب‌‎بخار را به چرخ‌ها انتقال می دهد.
موتور دیزلی ۲.۲ لیتری توربو بهترین مصرف سوخت را در بین سه موتور موجود در سانتافه دارد که با استفاده از جعبه دنده اتوماتیک در تست ها مصرف ۷.۸ لیتر / ۱۰۰ کیلومتر را دارد.
پیشرانه ۲.۴ لیتری  با قدرت ۱۸۵ اسب بخار، موتور ۲.۰ لیتری توربو با قدرت ۲۴۵ اسب بخار و موتور V6 با حجم ۳.۳ لیتر برای نسخه ۷ نفره سانتافه با قدرت ۲۹۰ اسب بخار که همگی با یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار هماهنگ شده وانرژی مورد نیاز را به ماشین انتقال می دهند.

معرفی نسخه نهایی فولکس واگن T-ROC، برادر کوچک‌تر تیگوان



نسخه نهایی فولکس واگن T-ROC، برادر کوچک‌تر تیگوان  توسط کمپانی خودروسازی فولکس واگن معرفی شد.

کمپانی خودروسازی فولکس واگن پس از ۴ سال طراحی و توسعه، در نهایت جدیدترین محصول شاسی بلند خود را تحت عنوان T-Roc به طور رسمی رونمایی کرد که بُعد جدیدی از خودروی شاسی بلند فولکس واگن “تیگوان” را به نمایش می‌گذارد. زیرا درست همانند تیگوان، محصول جدید فولکس واگن نیز بر روی پلتفرم MQB توسعه پیدا کرده است که در ادامه مروری کوتاه بر روی مشخصات این خودرو خواهیم داشت. هرچند نباید فراموش کرد که این خودرو پیش از این در قالب یک نسخه “کانسپت” در نمایشگاه بین المللی ژنو ۲۰۱۴ رونمایی شده بود که حالا طرح نهایی آن تایید شده و به طور رسمی معرفی شده است.

با تایید کمپانی خودروسازی فولکس واگن، خودروی شاسی بلند کامپکت T-Roc در طول ۴۲۳۴ میل متر، عرض ۱۸۱۹ میلی متر، ارتفاع ۱۵۷۳ میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور ۲۶۰۳ میلی متر ساخته شده است که نسبت به خودروی شاسی بلند فولکس واگن تنها ۲۵۲ میلی متر طول کمتری خواهد داشت، اما در ظاهر و باطن خود به جدیدترین تجهیزات صنعت خودروسازی مجهز شده است و همچنین در نسخه‌های ۵ سرنشین خود حدود ۴۴۵ لیتر فضای بار استاندارد و همچنین ۱۲۹۰ لیتر فضای بار کلی با خواباندن صندلی‌های عقب در اختیار کاربران خود قرار می‌‌دهد که در کنار طراحی ظاهری بسیار خوب این خودرو، می‌تواند موفقیت این شاسی بلند کامپکت فولکس واگن را در بازارهای جهانی تضمین کند.

علاوه بر این، کمپانی خودروسازی فولکس واگن برای تامین انرژی مورد نیاز این خودرو برای حرکت، از پیشرانه‌های مختلف بنزینی و دیزلی استفاده کرده است که اول از همه می‌توان به یک پیشرانه ۱ لیتری چهار سیلندر TSI برای مدل‌های پایه بنزینی اشاره داشت که حداکثر خروجی قدرت آن به عدد ۱۱۴ اسب بخار رسیده و توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی تنها به چرخ‌های جلو اتومبیل ارسال می‌شود.

اگر هم به دنبال یک پیشرانه بنزینی قوی‌تر هستید، می‌توانید نسخه ۱٫۵ لیتری TSI را انتخاب کنید که دارای حداکثر قدرت ۱۴۸ اسب بخار بوده و از یک جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه برای ارسال نیروی خود به چرخ‌های جلو و یا هرچهارچرخ اتومبیل استفاده می‌کند. قوی‌ترین پیشرانه بنزینی هم می‌تواند نسخه ۲ لیتری با حداکثر خروجی قدرت ۱۸۸ اسب بخار باشد که نیروی خود را تنها به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند.

در کنار پیشرانه‌های بنزینی، کمپانی خودروسازی فولکس واگن از پیشرانه‌های متنوع دیزلی TDI هم استفاده کرده است که به ترتیب شامل یک موتور ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر با خروجی قدرت ۱۱۴ اسب بخار، پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر با خروجی قدرت ۱۴۸ اسب بخار و در پایان شامل یک پیشرانه توربودیزل ۲ لیتری با حداکثر قدرت ۱۸۸ اسب بخار می‌شود که برای تبدیل و انتقال نیروی خود به سمت چرخ‌های جلو و یا هرچهارچرخ اتومبیل، از جعبه دنده‌های ۶ سرعته دستی و اتوماتیک و همچنین از جعبه دنده ۷ سرعته اتومات دوکلاچه استفاده می‌کنند.

موانع مهم برند رنو در بازار ایران

این روزها در شرایطی از رنو به‌عنوان قطب سوم خودروسازی کشور یاد می‌شود که با توجه به وجود دو شرکت بزرگ داخلی (ایران خودرو و سایپا)، تردیدهایی درباره استقلال این برند فرانسوی در ایران وجود دارد.


به گزارش اخبارخودرو؛ مرداد ماه امسال بود که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و رنو بالاخره بر سر همکاری مشترک با یکدیگر به توافق نهایی رسیده و قرارداد خود را امضا کردند. طبق این قرارداد، رنو از اوایل سال آینده میلادی وارد فاز اجرایی شده و دو محصول جدید (نیو داستر و نیو سیمبول) را در ایران به تولید خواهد رساند. البته مدلی ارزان قیمت به نام کوئید نیز مدنظر رنویی‌ها برای عرضه در بازار ایران است، که در صورت تحقق آن، رقیبی جدی پیش‌روی خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان داخلی قرار خواهد گرفت. در قرارداد موردنظر اما رنو با سهمی ۶۰ درصدی، سهام غالب را در اختیار دارد و ایدرو و یک شرکت بخش خصوصی نیز هر کدام ۲۰ درصد سهم را به خود اختصاص داده اند. طبق آنچه از دل اظهارات مسوولان رنو و ایدرو بر می‌آید و همچنین با توجه به تقسیم‌بندی سهام، این طور جا افتاده که خودروساز فرانسوی به‌صورت مستقل در ایران فعالیت کرده و به‌نوعی قطب سوم خودروسازی کشور خواهد بود. به‌عبارت بهتر در حال حاضر رنو به‌عنوان خودروسازی که قرار است سطح رقابت در بازار خودرو کشور را بالا ببرد، مطرح بوده و خیلی‌ها امیدوارند این برند اروپایی بتواند انحصار دو خودروساز بزرگ داخلی را بشکند.


ایجاد این توقع از رنو، بیش از هر مساله‌ای به نوع قرارداد این شرکت مربوط می‌شود، قراردادی که نمونه آن را نمی‌توان در خودروسازی کشور پیدا کرد. ویژگی بارز قرارداد رنو، در درجه اول به عدم مشارکت با خودروسازان داخلی برمی‌گردد و در درجه بعد با سهام غالب این شرکت (در مقایسه با شرکای ایرانی اش) ارتباط دارد. دقیقا این دو ویژگی سبب شده تا افکار عمومی اولا رنو را به‌عنوان قطب سوم خودروسازی کشور فرض کرده و ثانیا از این شرکت انتظار رقابت‌زایی و شکستن انحصار بازار خودرو را داشته باشند. البته مسوولان ایدرو و رنو نیز تلویحا بر استقلال این شرکت در خودروسازی و بازار کشور تاکید کرده‌اند تا در مجموع نام رنو به‌عنوان خودروسازی مستقل در ایران مطرح شود. با وجود امیدواری‌ها به «رنوی مستقل» اما تردیدهایی نیز در این مورد وجود دارد، به نحوی که از نظر کارشناسان، خودروساز فرانسوی با موانعی برای استقلال کامل در خودروسازی ایران روبه‌رو است و موانع مهم برند رنو در بازار ایران کدام ها می باشند؟


در این شرایط با دو پرسش مهم درباره آینده رنو در خودروسازی و بازار کشور مواجه می‌شویم؛ پرسش اول این است که رنویی‌ها با چه موانعی برای استقلال واقعی در ایران مواجه خواهند بود؟


بدون شک، پاسخ به پرسش‌های مطروحه نیازمند ارائه تصویری روشن از اوضاع فعلی خودروسازی و بازار خودرو کشور و حواشی آنها و همچنین قوانین و مقررات فعلی مرتبط با صنعت خودرو است. آنچه بیش از هر مساله دیگری در خودروسازی و بازار ایران به چشم می‌آید، انحصار دو خودروساز بزرگ داخلی و حساسیت ویژه (از سوی ارکان مختلف کشور به‌خصوص دولت) روی این موضوع است. هرچند خودروسازان به دلایلی از جمله وجود شرکت‌های متعدد و آزاد بودن واردات، اتهام انحصار را نمی‌پذیرند، با این حال به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و همچنین افکار عمومی، بازار خودرو کشور به‌دلیل نبود رقبایی جدی و قدرتمند، در انحصار دو برند بزرگ نیمه‌دولتی (ایران خودرو و سایپا) قرار دارد.


نگاهی به تقسیم‌بندی قیمتی بازار خودرو کشور نیز تا حد زیادی این ادعا را اثبات کرده و نشان می‌دهد بخش‌های اصلی و پر تقاضای بازار، در قلمرو دو غول جاده مخصوص قرار داشته و سایر برندها را یارای قدم گذاشتن به حریم آنها نیست. آبی و نارنجی‌های جاده مخصوص در این سال‌ها نشان داده‌اند حساسیت بسیار بالایی روی قلمرو خود داشته و به هر نحوی که شده، مانع ورود بیگانه‌ها به محدوده استراتژیک شان شده اند. این موضوع دقیقا اصلی ترین و بزرگ ترین چالش موجود بر سر راه رنو برای استقلال کامل در ایران به شمار می‌رود، چه آنکه بیم آن می‌رود در صورت تجاوز رنو به قلمرو غول‌های جاده مخصوص، حتی خود دولت نیز به‌عنوان سهامدار هر سه برند (ایران‌خودرو، سایپا و رنو)، استقلال خودروساز فرانسوی را زیر سوال ببرد.

اگرچه دولت در لباس سازمان گسترش، سهامدار و حامی رنو در ایران به شمار می‌رود، با این حال احتمال هست که در صورت به خطر افتادن بازار خودروسازان داخلی، دولتی‌ها مانع اوج گرفتن رقیب فرانسوی آنها شده و رویای «رنوی مستقل» بر باد رود. این ترس از آنجا ناشی می‌شود که وجود برخی قوانین و مقررات زائد، دست دولت و خودروسازان داخلی را برای تعرض به استقلال برندهای خارجی در صنعت خودرو کشور باز نگه داشته است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که در فضای فعلی خودروسازی ایران، آنچه بیش از سهام ۲۰ درصدی ایدرو بر آینده رنو در کشور اثر خواهد گذاشت، قوانین و مقررات مرتبط به صنعت خودرو و سرمایه‌گذاری خارجی است. بر کسی پوشیده نیست که وجود یک سری قوانین دست و پاگیر سبب کند پیش رفتن پروژه‌های خودروسازی در کشور شده و طبعا اگر اصلاحات لازم در این مورد صورت نگیرد، رنو نیز متاثر از مقررات مربوطه، چندان کاری از پیش نخواهد برد.


در حال حاضر قوانین و مقررات به شکلی تنظیم شده‌اند که کمتر خودروساز خارجی با فراغ بال و با احساس امنیت کامل سرمایه‌گذاری، وارد ایران می‌شود و این موضوع پیام‌های ناخوشایندی را به بزرگان خودروساز دنیا ارسال می‌کند. اوضاع به شکلی است که رنو هم از تیررس قوانین و مقررات موردنظر در امان نبوده؛ بنابراین اگر این شرکت تجربه موفقیت آمیزی در ایران نداشته باشد، سایر برندهای خودرویی دنیا نیز قدم به خودروسازی کشور نخواهند گذاشت. با این حساب، موفقیت آزمون رنو در ایران می‌تواند پیام‌های مثبت و امیدوارکننده‌ای به دنیای خودروسازی ارسال و پای بزرگان دیگری را به قصد سرمایه‌گذاری مستقیم و حضور مستقل، به کشور باز کند. این در حالی است که هم‌اکنون بیم آن می‌رود رنو در صورت ورود به قلمرو بازار خودروسازان بزرگ داخلی، مورد عتاب قرار گرفته و در نهایت دمش از سوی خود دولت به‌عنوان سهامدار این خودروساز، قیچی شود. در این مورد، فربد زاوه کارشناس خودرو کشور می‌گوید: اگر رنو از شر قوانین و مقررات زائد در امان بماند، می‌تواند به‌صورت مستقل در ایران فعالیت کند و طبعا در این صورت قرارداد این شرکت با ایدرو معقول خواهد بود.


وی با بیان اینکه در حال حاضر اصلی ترین مانع بر سر راه استقلال رنو، همین قوانین و مقررات زائد و دست و پاگیر است، می‌افزاید: برخی نگران سهام ۲۰ درصدی ایدرو در قرارداد رنو هستند، حال آنکه خطر قوانین و مقررات زائد بسیار بیشتر از این سهم نسبتا اندک بوده و می‌تواند سرنوشت این خودروساز فرانسوی را در ایران تعیین کند.


این کارشناس تاکید می‌کند: قوانین مرتبط با صنعت خودرو طوری نگارش شده‌اند که حتی خودروسازان خارجی حاضر در کشور نیز گاهی مجبورند برای ماندن و حفظ امنیت سرمایه‌گذاری خود، تن به خواسته‌ها و منویات نهادهای دولتی داده و بنابراین از اصل اهداف خود دور شوند.


زاوه با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین نیاز حال حاضر خودروسازی کشور، مقررات‌زدایی و اصلاح قوانین است، می‌گوید: با وجود قوانین فعلی، امکان دارد همین رنو که به‌دنبال حضور مستقل در ایران است، در نهایت مجبور شود طبق منویات دولتی‌ها حرکت کرده و ناخواسته در مسیر عدم رقابت و کنار آمدن با دو خودروساز بزرگ داخلی گام بردارد.


به گفته زاوه، تنها با حذف و اصلاح برخی قوانین و مقررات است که می‌توان به استقلال رنو در خودروسازی کشور امیدوار بود، وگرنه این شرکت نیز خود به قوزی بالای قوز برای مشتریان ایران تبدیل خواهد شد.


اظهارات زاوه را اما حسن کریمی سنجری دیگر کارشناس خودرو کشور نیز تایید کرده و می‌گوید: رنو برای حضور در اقتصاد و صنعت ایران ریسک بزرگی را متحمل شده تا خودروسازی کشور برای اولین بار، یک برند خارجی مستقل را تجربه کند بنابراین نباید با قوانین دست و پاگیر، سبب آزار آن شویم.


وی می‌افزاید: در این شرایط، اولین گام در راستای موفقیت سرمایه‌گذاری خارجی در خودروسازی ایران، حمایت وزارت صنعت،معدن و تجارت از سرمایه‌گذاری این برند است، به نحوی که وزارتخانه مذکور می‌تواند برخی قوانین را به نفع شرکت‌هایی که حسن نیت دارند، تغییر دهد. کریمی ادامه می‌دهد: به نظر من این اتفاق می‌تواند در مورد رنو نیز رخ بدهد، منتها به شرطی که این خودروساز فرانسوی حسن نیت خود را در مسائل مختلف از جمله تولید و عرضه محصولات با کیفیت و دارای قیمت مناسب و همچنین اشتغال‌زایی، نشان بدهد.


این کارشناس اما با تاکید بر اینکه ورود رنو به قلمرو بازار خودروسازان داخلی، حواشی خاص خود را خواهد داشت، تاکید می‌کند: دقیقا به همین دلیل است که می‌گویم باید قوانین مربوط به خودروسازی و سرمایه‌گذاری خارجی را اصلاح کرد، زیرا با توجه به مقررات فعلی، امکان تعرض به استقلال رنو در خودروسازی کشور وجود دارد. به گفته کریمی، اگر می‌خواهیم حضور مستقل خودروسازان خارجی منجر به توسعه صنعت خودرو کشور شود، بهتر است قوانین و مقررات را طوری اصلاح کنیم که نهادهای دولتی و خودروسازان بزرگ داخلی نتوانند روی به مبارزه معکوس آورده و با اعمال فشار و محدودیت، استقلال رنو و امثال این شرکت را به خطر بیندازند.

تشخیص ایراد خودرو از روی رنگ و بوی دود

ماشین‌ها هم مانندِ سایر جانداران دارای زبانِ منحصر به فردِ خود می‌باشند، خودروها با شما صحبت می‌کنند، مهم نیست که شما چه ماشینی دارید، یک رنو۵ یا یک لامبورگینی، در هر صورت یک علاقه‌مند به اتومبیل با کسب دانش و تجربه در این زمینه، بعد از مدتی با زبانِ ماشینِ خود آشنایی پیدا خواهد کرد.

به گزارش اخبارخودرو؛ ماشین‌ها هم مانندِ سایر جانداران دارای زبانِ منحصر به فردِ خود می‌باشند، خودروها با شما صحبت می‌کنند، مهم نیست که شما چه ماشینی دارید، یک رنو۵ یا یک لامبورگینی، در هر صورت یک علاقه‌مند به اتومبیل با کسب دانش و تجربه در این زمینه، بعد از مدتی با زبانِ ماشینِ خود آشنایی پیدا خواهد کرد. دو دلیلِ بسیار بزرگ برای دانستنِ زبانِ خودرو وجود دارد، مورد اول اینکه هزینه تعمیرات برای شما به طرز چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد، چرا که در مراحلِ اولیه آن را عیب‌یابی و رفع نقص خواهید کرد و بعدی اینکه شما از راندنِ خودروی خود حس مطلوبی بدست خواهید آورد.

تشخیص ایراد خودرو از روی رنگ و بوی دود اگزوز از ساده‌ترین آن‌هاست که در ادامه با آن آشنا می‌شوید:

۱٫ از اگزوز دودی دیده نمی شود: در این حالت موتور در سلامتِ کامل به سر می‌برد، وقتی به مجرای داخلی اگزوز انگشت می‌کشید، نباید چرب و سیاه بشود.

۲٫ دود سفید: در هوایِ سرد وقتی موتور خاموش است به علت اینکه هوای بیرون سرد است و داخل موتور گرم، در نتیجه هوای داخل موتور بصورت قطرات آب در می آید که بعد از روشن کردن موتور در صبح زود دود سفید رنگی از اگزوز خارج می‌شود، که نتیجه آب سوزی است و پس از گرم شدنِ موتور قطع می‌گردد. البته در صورتی که دودِ سفید در همه حالت از اگزوز خارج می‌شود، دلیل آن سوختنِ واشر سر سیلندر یا ترک خوردگی سیلندر می‌باشد که باعثِ مخلوط شدن آب و روغن می‌شود، که در این‌صورت در اولین زمان به مکانیک باید مراجعه کرد.

۳٫ دود سیاه: عواملِ متعددی باعث بروز دودِ تیره رنگ می‌شوند که از آن جمله می‌توان به کثیف بودن بیش از حدِ فیلتر هوا، زیاد بودن نسبت سوخت به هوا و کم بودن هوا نسبت به سوخت، ریتارد بودن بیش از حد، خام سوختن بنزین در موتور اشاره کرد.

۴٫ دود آبی: دود آبی رنگ جز سمی‌ترین دودها است و در صورت مشاهده‌یِ دائمی آن باید در اولین فرصت رفع عیب شود. اگر این دود در مواقع پرگاز قطع می‌شود و در هنگامِ سرد بودنِ موتور بیشتر است اشکال از لاستیکِ گیت سوپاپ یا خلاصی آن است که در این حالت روغن موتور به مقدار بسیار ناچیزی کم می‌شود، ولی اگر در هر دو حالتِ کم گاز و پر گاز دودِ آبی خارج بشود، اشکال از ضعفِ رینگ‌های پیستون یا در مواردی از سیلندر یا بوش پیستون‌هاست.