کلاهبرداری از نوع جمعه بازارهای خودرو عبدل آباد

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل ضمن هشدار مجدد نسبت به تخلفاتی که در جمعه بازارهای خودرو اتفاق می‌افتد، گفت: به تازگی در جمعه بازار عبدل‌آباد شیوه جدیدی برای کلاهبرداری از مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش اخبار خودرو ، سعید موتمنی اظهار کرد: در حال حاضر صنف ما بیش از ۸۷۰۰ نمایشگاه در سراسر کشور دارد، اما با این وجود بخش عمده‌ای از نقل و انتقالات خودروهای کارکرده در بازارهای غیررسمی انجام می‌شود.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اظهار کرد: در موارد متعدد شاهدیم که عده‌ای حتی از شهرستان راهی تهران می‌شوند تا در این بازارها نقل و انتقالات خودرو را انجام دهند، اما مدتی است در عبدل‌آباد مرسوم شده که پس از آنکه یک خریدار تقلبی نسبت به خرید خودرویی اقدام می‌کند خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود و در روزهای پس از آن به هنگام ثبت سند در محضر عده‌ای حاضر می‌شوند و اینگونه عنوان می‌کنند که خودروی مربوطه دارای مشکلات متعدد بوده و به عنوان مثال رنگ‌ شده یا چپ شده است.

وی ادامه داد: پس از این اتفاق، خریدار تقلبی از خرید خودرو منصرف می‌شود و دلالان بازار اینگونه عنوان می‌کنند که حاضرند خودرو را چند میلیون زیر قیمت خریداری کنند.

موتمنی همچنین عنوان کرد: طی ماه‌های گذشته در موارد متعدد خریداران این بازار نسبت به چنین موضوعی معترض شده‌اند و متاسفانه این نوع اتفاقات و تخلفات دیگر موضوعاتی است که به کرات در برخی از بازارهای خرید و فروش خودرو رخ می‌دهد و کلاهبرداری از نوع جمعه بازارهای خودرو عبدل آباد رخ داده است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران در عین حال تاکید کرد: بهترین و مطمئن‌ترین شیوه برای خرید خودرو آن است که مردم به نمایشگاه‌های مجاز مراجعه کنند و حتی آدرس جواز را با محل فعالیت نمایشگاه تطبیق دهند تا از هرگونه مشکل آتی جلوگیری شود.

وی افزود: اکنون هرکجا که تخلفی در حوزه خودرو صورت می‌گیرد مردم می‌گویند که نمایشگاه‌داران اخلاق را رعایت نمی‌کنند، در حالی که باید توجه داشت که هر فردی که به خرید و فروش خودرو می‌پردازد، الزاما نمایشگاه‌دار نیست.

موتمنی در عین حال اظهار کرد:در کلاهبرداری از نوع جمعه بازارهای خودرو عبدل آباد ؛ اکنون شکایات صورت گرفته در ارتباط با برخی از بازارهای خرید خودرو بسیار زیاد است و در این بازارها به کرات ماشین‌های تصادفی، دو تکه و یا رنگ‌دار به فروش می‌رسند و خودروهایی که تصادف شدید داشته و به عنوان مثال سقف یا موتور آنها تعویض شده بدون اطلاع‌رسانی و با قیمت خودروی سالم به فروش می‌رسند. از سوی دیگر کارشناسی جامع و مطمئنی در این بازارها صورت نمی‌گیرد در حالی که به هنگام خرید خودرو از نمایشگاه‌های اتومبیل فرد می‌تواند برای چند ساعت خودرو را از نمایشگاه خارج کرده و آن را به کارشناسان مورد اعتماد خود یا نمایندگی‌های مجاز کارخانه نشان دهد و پس از آن در صورت بروز هرگونه مشکل، نمایشگاه مربوطه در محل خود برقرار بوده و امکان پیگیری موضوع وجود دارد در حالی که در بازارهای فروش خودرو پس از خرید، فرد دیگر به هیچ عنوان به فروشنده واقعی دسترسی ندارد و نمی‌تواند ادعای خسارت کند.

فناوری میشلن در ارتقاء کیفیت کفش

 اتنیز (Etnies)، یک برند کفش واقع در لیک فارست کالیفرنیا است که در مالکیت شرکت سُول تکنولوژی قرار دارد. از سال ۲۰۱۳، این شرکت، اسپانسر اسکیت‌بوردهای حرفه‌ای است و مدل‌های مختلف کفش‌های وِیژه را عرضه می‌کند که این برند با فناوری میشلن در ارتقاء کیفیت کفش میتواند موفق شود.

 فرصت‌های زیادی برای همه شرکت‌های دنیا، جهت مشارکت در توسعه و تولید محصولاتی که برای مصرف‌کننده غیر منتظره هستند، وجود دارد. سیستم اگزوز پورشه با ظاهری شبیه به اسپیکر و گوشی هوشمند لامبورگینی که به لحاظ تکنولوژی از سایر رقبا بهتر نیست ولی ۲,۴۵۰ دلار قیمت دارد، از این موارد هستند. اما این به آن معنی نیست که هر محصولی به هر شکلی با برند‌های خودروسازی مرتبط باشد، لزوما باید گران و مسخره باشد. کفش‌های اسکیت اتنیز میشلن مارانا، چیزی فراتر از یک لوگوی شرکت و رنگ‌های جدید هستند. آن‌ها با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می‌شوند.

اتنیز در افزایش سطح دوام و ماندگاری کفش‌های اسکیت مارانا به مشکل برخورده بود. رویه‌ی این کفش که پا را بین خود و کفی، محصور می‌کند، در حین استفاده، بیشتر از قسمت کف ماندگاری داشت. خوشبختانه میشلن و اتنیز روی ارتقاء این بخش کار کرده‌اند. تایرساز آمریکایی برای کفش‌های مارانا، تایر‌های مسابقه‌ای رالی PC00 را انتخاب کرده و دوام این کفش توسط ۳۰ اسکیت‌سوار در یک دوره یک‌ماهه آزمایش شده است. شاید مشارکت میشلن با تولید‌کننده کفش عجیب به نظر برسد؛ اما این شرکت آمریکایی از سال ۲۰۱۴ در این راستا فعالیت می‌کند. در آن زمان بخش فنی تولید کفی کفش‌ میشلن (Michelin Technical Soles) تأسیس شد که وظیفه همکاری با برند‌های کفش را دارد و فناوری میشلن در ارتقاء کیفیت کفش را عرضه خواهد کرد.

این عمل میشلن خیلی هم غیر منتظره به نظر نمی‌رسد؛ کفش‌ها هم مثل تایر باید گریپ مستحکم و متناسب،‌ انعطاف‌پذیری و ماندگاری بالایی داشته با‌شند. پس چرا یک شرکت تایرسازی برای ارتقاء کیفیت محصولات با برند‌های کفش همکاری نکند؟ میشلن طی سه سال گذشته با برندهای متعدد و متفاوتی، مشارکت داشته است. همواره شرکت‌های خودروسازی یا برند‌های مرتبط با خودرو، از طریق بازارهای شلوغ جهت گسترش مخاطبین خود تلاش کرده‌اند و میشلن این کار را به‌خوبی انجام می‌دهد. برخلاف گوشی هوشمند گران‌قیمت لامبورگینی، کفش‌های مارانا به قیمت اقتصادی ۷۴,۹۹ دلار عرضه می‌شوند.

سیستم صوتی جدید در آئودی A8

نسل جدید خودروی آئودی A8 با یک سیستم صوتی جدید ساخت برند بنگ اند اولافسن عرضه خواهد شد که متفاوت از نمونه‌های دیده‌شده در مدل‌های قبلی است.


به گزارش اخبارخودرو؛ مشتریان خودروهای آئودی که دوستدار آهنگ و موسیقی هستند باید خوشحال باشند؛ چرا که «ارباب حلقه‌ها» بار دیگر با شرکت Bang & Olufsen برای ساخت یک سیستم صوتی بسیار عالی همکاری کرده است. این سیستم پیشرفته که به‌طور انحصاری برای نسل جدید پرچم‌دار خودروی آئودی A8 ساخته شده، دارای حداقل ۲۳ بلندگو با مگنت‌های بسیار سبک‌وزن نئودیمیم برای پایین آوردن نویز و اطمینان یافتن از وضوح و کیفیت صدا است. مسئولان این دو شرکت اروپایی می‌گویند هنگام گوش دادن به هر نوع موسیقی، در صورتی که اثرات مصنوعی جایگزین موسیقی اصلی نشود، می‌توان بهترین و باکیفیت‌ترین صدا را شنید.


شرکت آئودی در همه قسمت‌های اتاق خودرو بلندگو قرار داده است که دو مورد از آن‌ها در ستون‌های A و دو بلندگوی دیگر در پوشش سقف و بالای صندلی‌های عقب تعبیه شده تا اثر محیطی صدا تضمین شود. قدرت این سیستم صوتی رؤیایی به ۱۹۲۰ وات می‌رسد و قادر است تجربه‌ی صدای سه‌بعدی باکیفیت را به کمک پردازنده‌ی سیگنال دیجیتال فراهم کند.


هنگامی که سیستم اطلاعات سرگرمی خودروی آئودی A8 روشن می‌شود، دو توئیتر به‌طور اتوماتیک باز می‌شوند. این توئیترها مجهز به فناوری لنزهای آکوستیک Bang & Olufsen هستند و باعث می‌شوند که صدا به‌صورت ۱۸۰ درجه افقی منتشر و توزیع شود. هر بلندگو از آمپلی‌فایر اختصاصی خود بهره می‌برد و الگوریتم ایجاد صدای سه‌بعدی توسط شرکت آئودی و با همکاری انستیتوی فرانهوفر در آلمان ساخته شده است.


همان‌ طور که تصور می‌کنید، راه‌های بی‌شماری برای شخصی‌سازی سیستم صوتی وجود دارد. این کار می‌تواند با تنظیمات سیستم MMI در جلو و صفحات نمایش لمسی مشابه تبلت در عقب انجام داده شود.


آئودی برای خوش‌آمدگویی به سرنشینان در هنگام باز کردن درهای خودرو، ایده جالبی دارد و صدای سیستم صوتی در هر بار باز کردن درها به گوش می‌رسد. خوشبختانه در صورتی که سرنشینان از این کار راضی نباشند، می‌توانند این قابلیت را خاموش کنند.


تولید سدان پرچم‌دار آئودی A8 قبل از این در تأسیسات فرانهوفر شروع شده است و تحویل اولین خودروها به مشتریان، در اواخر پاییز سال جاری آغاز خواهد شد.

خودرو هیوندای Sonata اتوماتیک سال ۲۰۰۹



پیش فروش سوناتا


خودرو هیوندای Sonata اتوماتیک سال ۲۰۰۹  هیوندای سوناتا در رده اتومبیل ها  در اندازه متوسط و با طراحی خودروهای موتور جلو-محور جلو و چهار درب سدان تولید و در سطح جهانی توسط شرکت هیوندای موتور وارد عرصه رقابت شد. ماشین هیوندای سوناتا از سال ۱۹۸۵ تا کنون در هفت نسل تولید شده‌است.

هیوندای سوناتا اتوماتیک از لحاظ ابعاد کلی و حتی ابعاد تک تک اجزای خارجی ماشین دقیقا شبیه مدل قبلی است و از این رو تفکیک ماشین سوناتا ۲۰۰۹ از سوناتا ۲۰۰۶ برای یک بیننده کمی سخت می باشد.

اتومبیل هیوندای سوناتا اتوماتیک ۲۰۰۹ در واقع برای رقابت با ماشین دوو رویال تولید و عرضه شده است.

در بخش فنی نباید خیلی به مدل ۲۰۰۹ دل خوش کرد به خاطر اینکه تولید و عرضه اتومبیل هیوندای سوناتا برای مسائل اقتصادی بوده است.

پیشرانه خودرو هیوندای Sonata اتوماتیک سال ۲۰۰۹ در دو نوع تیپ ۲.۴ لیتری و نمونه های کمیاب ۳.۳ لیتری محصور شده که حداکثر توان موتور چهار سیلندری۲.۴ لیتری برابر یا ۱۷۵ اسب بخار در دور ۵۸۰۰ و گشتاور برابر با ۱۶۸ نیوتن بر متر مربع ساخته می شود و در مدل پیشرانه شش سیلندری ۳.۳ لیتری هم توان اتومبیل هیوندای سوناتا با توان حداکثر ۲۴۹ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ و گشتاوری برابر با ۳۱۰ نیوتن بر مترمربع را فراهم می کند.

شاسی بلند هیبریدی متولد آلمان در راه ایران

 به دلایل اقتصادی، بورگوارد از سال ۱۹۶۱ تعطیل شد و تا سال ۲۰۰۸، در سکوت خبری قرار گرفت. با سرمایه‌گذاری خانواده‌ی بورگوارد و خصوصا نوه‌ی بنیان‌گذار این برند، در کنار چند سرمایه‌گذار چینی، شرکت بورگوارد جان تازه‌ای گرفت و توانست در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۵، اولین محصولات جدید خود را معرفی کند. گفته می‌شود که سهام‌دار اصلی این برند، گروه خودروسازی فوتون چین است.

مدیران بورگوارد، محصولات خود را هماهنگ با استانداردهای آلمان معرفی می‌کنند، اما ادعا می‌کنند که می‌توانند با فناوری‌های مدرن تولید در چین، قیمت نهائی را کاهش دهند. اولریخ والکر، مدیر بورگوارد، معتقد است خودروهای این شرکت از محصولات کره‌ای و ژاپنی گران‌تر خواهند بود؛ اما مثل محصولات ساخت فولکس‌واگن، با قیمتی کمتر از بی‌ام‌و عرضه می‌شوند و شاسی بلند هیبریدی متولد آلمانی در راه ایران است.

نسل جدید تولیدات خودرو تحت عنوان BX7 و BX5 جوایز متعددی در بخش طراحی، ایمنی و تکنولوژی در عرصه جهانی به خود اختصاص داده‌اند.

اولریخ والکر به‌تازگی اعلام کرده است: این برند با احیای تاریخ درخشان خود و با بهره‌گیری از لقبی که رسانه‌ها به تولیدات آن داده‌اند یعنی «لوکس دست‌یافتنی»، به‌زودی تبدیل به یکی از قطب‌های بزرگ تولید نسل جدید شاسی‌بلندها در اروپا خواهد شد و ایران نیز یکی از بازارهای مهم و گسترده برای عرضه این خودروها خواهد بود. مدل‌های هیبریدی و الکتریکی این شرکت پس از اخذ مجوزهای لازم به ایران وارد می‌شوند.

قطعات به‌کاررفته در این خودروها ساخته شرکت بوش آلمان هستند و بهترین طراحان خودروهای لوکس جهان طراحی اتاق و بدنه آن‌ها را بر عهده داشته‌اند. این خودروها با وجود ویژگی‌های فنی و ظاهر منحصربه‌فردی که دارند، از قیمت مناسبی برخوردار هستند و به همین دلیل رسانه‌های جهان محصولات این شرکت را لوکس‌های دست‌یافتنی توصیف می‌کنند.