خودرو Ario 1.6 Elegant اتوماتیک سال ۲۰۱۶


ماشین آریو الگانت


شرکت زوتی(ZOTYE) یک شرکت چینی است که ناشناخته می باشد و سایپا به سراغ یکی از تولیدات نسبتا جدید این شرکت خودروسازی رفته که این اتومبیل Z300  نام دارد و در آغار تولید سایپا آن را به S300 تغییر نام داد و بعدها اسم آریو را برای آن انتخاب کرد.

آریو سایپا که اکنون آن را به همین نام می شناسیم با نشان تجاری سایپا که به نظر می رسد امتیاز آن را خریداری کرده در بازار خودرو عرضه می کند.

پلت فرم آریو نسخه ای از اتومبیل تویوتا آلیون می باشد که تولید آن در سال 2007 آغاز شده بود.


خودرو آریو الگانت


شرکت چینی اتومبیل سازی زوتی با وجود ناشناخته بودن در سال 2005 اغاز به کار کرد و نخستین محصول  در سال 2006 به بازار عرضه کرد.

شرکت خودروسازی سایپا برای ماشین آریو از دو پیشرانه استفاده کرده است که یک پیشرانه آن ۱.۵ لیتری با توان حداکثر ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور حداکثری ۱۴۱ نیوتن متر و پیشرانه دیگری با حجم ۱.۶ با توان و گشتاور حداکثری ۱۱۲ اسب بخار و ۱۵۱ نیوتن متر.

در بررسی مشخصات فنی ماشین آریو گیربکسی که در این تیپ به کار گرفته شده برای پیشرانه های ۱.۵ لیتری از نوع دستی ۵ سرعته و دو تیپ دیگر از  نوع اتوماتیک می باشند. این پیشرانه ها تحت تولیدکننده ای زیر نظر میتسوبیشی ژاپن در چین ساخته شده اند. عملکرد نامطلوب در بخش سیستم انتقال نیرو و گیربکس باعث می شود شتاب گیری نخست این ماشین کمی آهسته باشد.

در عملکرد ایمنی ماشین Ario 1.6 Elegant اتوماتیک سال ۲۰۱۶ می توان آن را نقطه مثبت دانست چرا که از طرفشرکت خودروسازی سایپا برای ماشین آریو از دو پیشرانه استفاده کرده است که یک پیشرانه آن ۱.۵ لیتری با توان حداکثر ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور حداکثری ۱۴۱ نیوتن متر و پیشرانه دیگری با حجم ۱.۶ با توان و گشتاور حداکثری ۱۱۲ اسب بخار و ۱۵۱ نیوتن متر.


در بررسی مشخصات فنی ماشین آریو اتومات که در این تیپ به کار گرفته شده برای پیشرانه های ۱.۵ لیتری از نوع دستی ۵ سرعته و دو تیپ دیگر از  نوع اتوماتیک می باشند. این پیشرانه ها تحت تولیدکننده ای زیر نظر میتسوبیشی ژاپن در چین ساخته شده اند. عملکرد نامطلوب در بخش سیستم انتقال نیرو و گیربکس باعث می شود شتاب گیری نخست این ماشین کمی آهسته باشد.


در عملکرد ایمنی ماشین Ario 1.6 Elegant اتوماتیک سال ۲۰۱۶ می توان آن را نقطه مثبت دانست چرا که از طرف موسسه ایمنی  C-CNAP  امتیاز ۵ ستاره ای را دریافت کرده است که برای یک ماشین تولید داخلی کمتر می توان آن را دید. از بابت ترمز ضدقفل نیز بی نهایت ایمن و پذیرفتنی است.