پیشرفت های حاصله در صنعت و تکنولوژی با سرعت در حال فراگیر شدن است و در این بین کشورهای پیشرو در بکارگیری تلکنولوژی های جدید هر روز پاسخ مناسبتری به نیازهای پنهان و آشکار مشتریان خود میدهند. نکتهایی که متضمن تداوم حضور سودبخش یک محصول و ادامه حیات یک برند خواهد بود.
به گزارش اخبار خودرو؛ صنعت خودرو بعنوان یکی از پرسودترین صنایع جهانی با حجم تقاضای بالایی مواجه است. برندهای مختلف در رقابت برای دستیابی به بازارهای جدید همواره سعی در شناسایی نیازهای جدید مشتریان خود هستند و همواره طیف جدیدی از امکانات را در محصولات خود تعبیه عرضه میکنند. خودرو دیگر بعنوان یک وسیله حمل و نقل محسوب نمیشود. حس یک سواری و تجربه رانندگی خوب میتواند بعنوان یکی از نیاز های مشتریان برآورده شود. یک خودرو عملا زمانی میتواند حس دلچسبی از سواری را به سرنشینان بدهد که همواره هدایت و تجربه رانندگی راحتی را به راننده و سرنشینان بتواند انتقال دهد. البته ارتباط بین میزان تکنولوژی های بکار گرفته شده با قیمت نهایی خودرو یکی از مهمترین موارد است که میتواند بعنوان نقطه کلیدی از نگاه مشتریان تبدیل شود.
بازار ایران به شدت مستعد حضور و عرضه مدل های اقتصادی است که با هوشمندی طراحان در تعبیه برخی امکانات و نیازمندی ها میتواند با استقبال مشتریان رو برو شود. ام وی ام ایکس ۲۲ خودرویی است که در عین برخورداری از طراحی بروز و تکنولوژی های جدید از قیمت تمام شده خوبی برخوردار است.
برخورداری از طیف وسیعی از آپشنهای پرکاربرد همچون سیستم های مولتی مدیا چند منظوره و رابط کاربری صفحه ۸ اینچی تمام لمسی، امکان تبادل و اشتراک برنامه های تلفن های هوشمند با این سیستم از طریق بلوتوث، کروز کنترل، اطلاعات پیمایش سفر، سنسورهای پارک، سیستم تهویه اتوماتیک، و همچنین برخورداری از ضریب ایمنی بالای این خودرو آن را به محصول پر طرفداری در بازار این را تبدیل کرده است. ایکس ۲۲ از یک موتور ۵/۱ لیتری با قدرت ۱۰۵ اسب بخار بهره میبرد. وجود دو گیربکس متفاوت ۴ دنده دستی و ۵ سرعته اتوماتیک هر سلیقه رانندگی را راضی خواهد کرد. بکارگیری تلکنولوژیهای VVT و EGR در کاهش و کنترل میزان گازهای خروجی از این خودرو به شدت کاهش پیدا کند و استاندارد یورو ۵ پلاس را برای این خودرو به ثبت رساند. توانایی این خودرو در پیمایش برخی جاده های برون شهری گاها این خودرو را برای سفرهای کوهستانی نیز مهیا میکند. به مدد فاصله محوری ۲۵۵۵ میلیمتری فضای داخل کابین جادار و راحت خواهد بود. باک بنزین ۵۰ لیتری ، سانروف، رینگ های بسیار زیبای آلومینومی اسپرت ۱۶ اینچی ده پره از جمله امکانات و تجهزات این خودرو اقتصادی است.
فضای داخل کابین ایکس۲۲ با مواد با کیفیتی طراحی شده است تا هماهنگی طراحی و کیفیت نهایتا حس بهتری را به سرنشینان انتقال دهد.در تست های صورت گرفته ضریب بالایی برای ایمنی این خودرو تعیین شده است. درب های خودرو توسط میله های فولادی تقویت شده اند تا ضربات احتمالی را از طرفین مهار و جان سنشینان را حفظ کند. در مجموع طراحی بروز و جذاب این خودرو در کنار انبوهی از امکانات و آپشن های بکار گرفته شده در چهارچوبی ایمن ارئه شده است تا بعنوان یک خودرو قابل اطمینان در بازار ایران عرضه شود. این خودرو هماکنون نیز در بازهای روسیه، چین، ترکیه، برزیل و شیلی نیز در حال عرضه و استفاده است.
برابوس در جدیدترین محصول خود با افزایش قدرت مدل استاندارد S65 کروک، سریعترین و قدرتمندترین کروک ۴ سرنشینه را به بازار عرضه خواهد کرد.
مرسدس S65 AMG کروک مدل ۲۰۱۷ با توجه به داشتن پیشرانهای به قدرت ۶۲۱ اسب بخار، فراتر از انتظار است. ولی برابوس با جادوی خود، این پیشرانهی ۱۲ سیلندر V شکل توئین توربو را متحول کرده است. نتیجه تیونینگ برابوس، اضافه شدن ۲۶۷ اسب بخار قدرت و رسیدن به عدد ۸۸۸ اسب بخار، در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه است. گشتاور هیولای سیاه برابوس نیز از ۱۰۰۰ نیوتنمتر به ۱۵۰۰ نیوتنمتر در دور موتور ۴۲۰۰ دور بر دقیقه رسیده که به خاطر قربانی نشدن کارایی خودرو، به ۱۲۰۰ نیوتنمتر محدود شده است.
مسلماً تقویت قدرت به این اندازه، فقط بهواسطهی تیونینگ نرمافزاری مهیا نمیشود. برابوس علاوه بر افزایش دادن قطر سیلندرها، حجم پیشرانه را از ۶ لیتر به ۶.۳ لیتر ارتقاء داده است. منیفولد اگزوز سفارشی به همراه توربوشارژرهای بزرگتر هم در افزایش قدرت نقش داشتهاند. برای مهار کردن انرژی پیشرانه، سیستم خنککننده بهتر با سیستم کنترلی جدید استفاده شدهاند تا از ۱۲ سیلندر، بهترین کارایی را شاهد باشیم.
برای انتقال تمام این قدرت به محور عقب، بارابوس جعبهدنده اتوماتیک ۷ سرعته سفارشی در S65 تعبیه کرده است. از دیگر تغییرات مهم، میتوان به دیفرانسیل لغزش محدود (LSD) سفارشی، منیفولد ورودی کاملا جدید، فلنج لوله اگزوز بزرگتر و سیستم اگزوز ارتقاءیافته با فناوری Flap اشاره کرد.
با کنار هم قرار دادن تمام این موارد، راکت ۹۰۰ کابریو برابوس، در مدتزمان ۳.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد که ۰.۲ ثانیه از مدل استاندارد S65 AMG سریعتر است. درحالیکه مدل استاندارد به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت میرسد و با آپشنهای ویژه به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است، هیولای سیاه برابوس به حداکثر سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.
در معرفی برابوس Rocket 900 علاوه بر دستکاری پیشرانه، برابوس یک کیت بدنه تماشایی و آیرودینامیک هم روی این خودرو سوار کرده است. لاستیکهای فاق کوتاه، رینگهای ۲۱ اینچی را در خود جای دادهاند که البته رینگ ۲۲ اینچی نیز بهعنوان آپشن در دسترس است. ارتفاع این کروک قدرتمند، ۱۵ میلیمتر کمتر شده است.
در معرفی برابوس Rocket 900 مشخص شد که برابوس با قرار دادن سرعتسنج جدید که حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر در آن حک شده، استفاده از آلومینیوم در آیتمهای مختلف، روشنایی LED و قاب فلزی مزین به نشان برابوس، فضای داخلی S65 را هم فراموش نکرده است. این خودروی لوکس و قدرتمند با رنگ دولایه سفید وانیلی ماندیال و سیاه ماندیال در کابین، در کنار فیسلیفت S65 کابریولت در نمایشگاه خودروی فرانکفورت، در معرض نمایش قرار داده میشود.
یک استارتاپ بریتانیایی با خودرویی به نام آلکرافت جیتی، به میدان رقابت خودروهای برقی وارد شده است تا شاید تسلا را به چالش بکشد. شرکت بریتانیایی آلکرافت (Alcraft Motor Company) توسط تاجری بنام دیوید آلکرافت ایجاد شده که تعدادی از مقامات اجرایی سابق شرکتهای مورگان، تویوتا، دوو و میشلن را در اختیار گرفته است. همچنین شرکت دلتا موتوراسپرت با استفاده از تجربهی خود در سیستمهای باتری و قوای محرکه برقی، با آلکرافت همکاری میکند.
مدیران آلکرافت قصد دارند مدل جیتی را در سال ۲۰۱۹ وارد جادهها کنند و به همین منظور، کمپینی برای جذب سرمایه ایجاد کردهاند تا علاقهمندان بتوانند در توسعه این خودرو و شکلگیری یک برند جدید خودروسازی در بریتانیا، مشارکت داشته باشند. با اهدا مبالغی از ۱۳ دلار بهعنوان سرمایهگذار کوچک تا ۳۲ هزار دلار، میتوان بهعنوان عنوان عضو VIP در شرکت آلکرافت حضور داشت، در پیست سیلوراستون رانندگی کرد و البته تجربه رانندگی با نسخهی آزمایشی آلکرافت جیتی را به دست آورد. بر اساس مجموعه مبالغی که جمعآوری میشود، حمایتکنندگان میتوانند از دوچرخههای برقی برند سایکلوتریسیتی یا ساعتهای مچی برند متیو همفریز بهرهمند شوند.
دیوید آلکرافت میگوید: میخواهیم یک شرکت خودروسازی بریتانیایی بسازیم که مهارتهای سنتی و فناوری روز را در کنار هم قرار بدهد و خودرویی دوستدار طبیعت را وارد بازار کند. با ترکیب طراحی فوقالعاده، دینامیک بینظیر و هیجان موجود در قوای محرکه برقی، محصولی دوستداشتنی و قدرتمند و درعینحال کاربردی خواهیم ساخت. امیدواریم با این کار، شرکت خودروسازی آلکرافت در صنعت پرافتخار خودروهای خاص بریتانیا تأثیرگذار باشد.
بر اساس اطلاعات فعلی در مورد استارتاپ آلکرافت برندی نو در خودروهای برقی ، آلکرافت جیتی با استایل بدنه شوتینگ بریک و ظرفیت ۲+۲ سرنشین، همراه ظرفیت ۵۰۰ لیتر صندوقعقب، ۳ پیشرانه، سیستم ۴ چرخ محرک، قدرت ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۱۳۹ نیوتنمتر تولید خواهد شد که در زمان ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد.
استارتاپ آلکرافت برندی نو در خودروهای برقی محسوب می شود؛ آلکرافت GT، با داشتن باتریهای T شکل که میان صندلیهای جلو و عقب نصب شدهاند، با یک بار شارژ، حدود ۴۸۳ کیلومتر مسافت را طی خواهد کرد. مدل فوم این محصول در همایش خودروهای دوستدار طبیعت، در بدفوردشر به نمایش گذاشته خواهد شد.