معرفی نسخه نهایی فولکس واگن T-ROC، برادر کوچک‌تر تیگوان



نسخه نهایی فولکس واگن T-ROC، برادر کوچک‌تر تیگوان  توسط کمپانی خودروسازی فولکس واگن معرفی شد.

کمپانی خودروسازی فولکس واگن پس از ۴ سال طراحی و توسعه، در نهایت جدیدترین محصول شاسی بلند خود را تحت عنوان T-Roc به طور رسمی رونمایی کرد که بُعد جدیدی از خودروی شاسی بلند فولکس واگن “تیگوان” را به نمایش می‌گذارد. زیرا درست همانند تیگوان، محصول جدید فولکس واگن نیز بر روی پلتفرم MQB توسعه پیدا کرده است که در ادامه مروری کوتاه بر روی مشخصات این خودرو خواهیم داشت. هرچند نباید فراموش کرد که این خودرو پیش از این در قالب یک نسخه “کانسپت” در نمایشگاه بین المللی ژنو ۲۰۱۴ رونمایی شده بود که حالا طرح نهایی آن تایید شده و به طور رسمی معرفی شده است.

با تایید کمپانی خودروسازی فولکس واگن، خودروی شاسی بلند کامپکت T-Roc در طول ۴۲۳۴ میل متر، عرض ۱۸۱۹ میلی متر، ارتفاع ۱۵۷۳ میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور ۲۶۰۳ میلی متر ساخته شده است که نسبت به خودروی شاسی بلند فولکس واگن تنها ۲۵۲ میلی متر طول کمتری خواهد داشت، اما در ظاهر و باطن خود به جدیدترین تجهیزات صنعت خودروسازی مجهز شده است و همچنین در نسخه‌های ۵ سرنشین خود حدود ۴۴۵ لیتر فضای بار استاندارد و همچنین ۱۲۹۰ لیتر فضای بار کلی با خواباندن صندلی‌های عقب در اختیار کاربران خود قرار می‌‌دهد که در کنار طراحی ظاهری بسیار خوب این خودرو، می‌تواند موفقیت این شاسی بلند کامپکت فولکس واگن را در بازارهای جهانی تضمین کند.

علاوه بر این، کمپانی خودروسازی فولکس واگن برای تامین انرژی مورد نیاز این خودرو برای حرکت، از پیشرانه‌های مختلف بنزینی و دیزلی استفاده کرده است که اول از همه می‌توان به یک پیشرانه ۱ لیتری چهار سیلندر TSI برای مدل‌های پایه بنزینی اشاره داشت که حداکثر خروجی قدرت آن به عدد ۱۱۴ اسب بخار رسیده و توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی تنها به چرخ‌های جلو اتومبیل ارسال می‌شود.

اگر هم به دنبال یک پیشرانه بنزینی قوی‌تر هستید، می‌توانید نسخه ۱٫۵ لیتری TSI را انتخاب کنید که دارای حداکثر قدرت ۱۴۸ اسب بخار بوده و از یک جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه برای ارسال نیروی خود به چرخ‌های جلو و یا هرچهارچرخ اتومبیل استفاده می‌کند. قوی‌ترین پیشرانه بنزینی هم می‌تواند نسخه ۲ لیتری با حداکثر خروجی قدرت ۱۸۸ اسب بخار باشد که نیروی خود را تنها به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند.

در کنار پیشرانه‌های بنزینی، کمپانی خودروسازی فولکس واگن از پیشرانه‌های متنوع دیزلی TDI هم استفاده کرده است که به ترتیب شامل یک موتور ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر با خروجی قدرت ۱۱۴ اسب بخار، پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر با خروجی قدرت ۱۴۸ اسب بخار و در پایان شامل یک پیشرانه توربودیزل ۲ لیتری با حداکثر قدرت ۱۸۸ اسب بخار می‌شود که برای تبدیل و انتقال نیروی خود به سمت چرخ‌های جلو و یا هرچهارچرخ اتومبیل، از جعبه دنده‌های ۶ سرعته دستی و اتوماتیک و همچنین از جعبه دنده ۷ سرعته اتومات دوکلاچه استفاده می‌کنند.