خودرو سمند LX-EF7 دنده ای




سمند به‌عنوان نخستین اتومبیل ملی کشورمان در سال 1381 توسط شرکت ایران‌خودرو و با برند ملی، روی خط تولید رفت.
این اتومبیل ابتدا در مدل سمند معمولی که همون سمند اس ای است تولید و روانه بازار خودرو شد و بعد ها مدل های مختلفی از این خودرو قرار بود تولید و عرضه بشه مثل وانت سمند،سمند شاسی بلند اما در نهایت ایران خودرو با به وجود آوردن یک سری تغییر و تحول در چهره خودروی سمند در مابین سال های 83 و 84 خودرویی به نام سمند LXرا به بازار معرفی نمود.
خودرو سمند LX-EF7 دنده ای ؛ این ماشین ابتدا در مدل سمند معمولی که همان سمند اس ای است تولید و روانه بازار خودرو شد و بعدها مدل های مختلفی از این ماشین قرار بود تولید و عرضه شود مثل وانت سمند، سمند شاسی بلند اما در نهایت ایران خودرو با به وجود آوردن یک سری تغییر و تحول در چهره اتومبیل سمند در مابین سال های ۸۳ و ۸۴ خودرویی به نام سمند  LXرا به بازار معرفی نمود.


تغییراتی که ایران خودرو در ماشین سمند LX به وجود آورده بود شامل: تغییر در چراغ ها، تجهیزات رفاهی و ایمنی، پیشرانه و داشبورد خودرو اشاره کرد. تحولاتی جزئی در ظاهر این اتومبیل و همچنین به وجود آوردن بهبود هایی در بدنه خودرو سمند LX-EF7 دنده ای و نهایتا تدارک دیدن امکانات و تجهیزات بیشتر برای این اتومبیل است. 
در موتور EF7 پمپ روغن نیروی خود را به طور مستقیم از میل لنگ می گیرد که مزایائی از قبیل دسترسی آسان در تعمیرات و افت احتمال نشتی از کاسه ی نمد جلوی میل لنگ می باشد . این موتور با سوخت بنزین ، خروجی ۱۱۳  اسب بخار در ۶۰۰۰  دور و تورک ۱۵۵ نیتون متر در ۴۵۰۰  دور و با سوخت گاز ،۱۰۳  اسب بخار در ۶۰۰۰ دور و تورک ۱۳۶  نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور را تولید می کند .
خودرو سمند LX-EF7 دنده ای با پیشرانه‌ی‌ EF7‌‌ یا همان موتور ملی تیپ دیگری از سمند‌ LX است. این مدل به پیشرانه‌ ۱۶۴۵ سی‌سی که با کد‌ EF7‌ شناخته می‌شود مجهز شده است.این موتور از نظر سطح آلایندگی موفق به کسب استاندارد EURO IIII در اروپا شده است.